Thursday, May 6

Jelajah Segamat_**

eLLow Olz! Okeh.mud ari nie.hepi.walOpOn penat cket. aku bgun tdO kul 11.dem! aku dpt titO 4 jam je. sbb aku stat tidO kul 7.ape agi.dlm keta aku hentak tidO sampai Segamat.nyenyak lak.mcm la kan badan aku kecik sgt tidO dlm myVi bapak aku tu.

First thing smpai Segamat, aku makan nasi Ayam.apetah name dia.sedap la jugak.kat Taman Yayasan.saper2 Org Segamat tau? kedai tuh? amik Order utk 2 Org then mintak satu nasi tambah.why? sebab lauk dia byk.aku mkn kOmpem x abeh.

nexT statiOn, pegi jumpe dOktOr.whuT? sakit? nO..nO..nO..stakat ni Alhamdulillah aku dan famili sehat.percaye x dOktOr tu berhutang ngan ayah aku.ahakz.tu lah.pegi kutip hutang.

aku plOp.pegi TM pOint seblah klinik tu.nk bayOr bil streamyx.daftar utk line tepOn yg RM10 tepOn sume nO umah tu.pastu tanye biler netbOok aku nak mai.chait.sekian lame aku tggu kOt.
debar2 da nie nk dpt netbOok pree.

then? aku pegi beli mknn utk kuceng kesayangan.beliau baru sajer melintas depan laptOp tOshiba aku ni ngan jakun melihat cursOr lebah aku ni gerak2. Crystal yg jakun! miahahaha! bukan dia paham pOn kalo aku kutOk dia. kat kedai tu murah. aku beli jename rOyal Canin.sekilO rm25.Ok whut? xder la murah sgt.lagi murah kalO beli yg 3 kilO tu dpt diskaun. makcik Kistel ni da kuat makan la skunk. da demOk. mcm ade jual kat ctu.tarantula, kala jengking, gunie pig, rabbit, kuceng, hamster. hamster rObOiski dia rm20 je sekOr. kat JB rm28 sekOr.bapOk ah. da la chumel2. xtahan la aku tgk. geram sgt.tp mak aku da x kasi bela lagi!! dwet pOn da pOkai nak beli. kenape Org memisahkan aku dari haiwan2 chOmell??







next destiNatiOn. kedai kOmik. aku beli dua bijik buku. "persatuan pelajar penuh risikO" semester pertama dan akhir kat kedai cina dekat2 ngan Jakel seGamat,dekat jugak la ngan Maybank. haiyOO.siyes. rambang mate aku tengOk kOmik mcm2. dwet da ah xder. siOt je. mampu beli 2 bijik je la.

pastuh, pigi gunting rambOt ayh aku. ahah. di sini ade sadis stOry. apehal??
aku dan mak aku stay dlm kereta lah kan. ayh aku pegi gunting rambut kat stesen bas Segamat tu. aku pOn bace la kOmik ku.pastu mak aku ushar baek nye sOrg bOhsia ngn mamat ni. pelOk2 kat tangge.maklum la keta aku mase tu pOrt paling mahsyuk utk tengOk tayangan percOma.
dia ciyOm2 mulOt ( mak aku kate la.aku x nmpak.rabun dOl ) pastu rabe2 pOmpuan tu punyer ehem2...paham2 la eh.mak aku kate. "sial betOl la budak ni, kat depan2 Org pOn nak buat cmtu"
wakakaka.aku gelak je la.mak aku baru nampak kOt.kat JB slalu je bnde2 ni jadi.tapi agak2 la weh.tangge tu.tempat Org lalu-lalang.jangan la bawak suwey plak.
bile tanye ayah aku.dia pOn kate "yg maner? bOhsia tu?"
ayah aku pOn paham pesen2 Org gitu.aih.aku x kesah nak buat pOjek.ske aty kO la kan.tapi agak2 ah.tempat awam! watdehek??!!

then, terOs menuju ke Pasar bOrOng.name pOn pasar bOrong.tentulah tempat membOrOng dan medermakan wang2 anda.begitulah aku.aku beli crab stick, aiskerim, coklat cadbury. theeeheee~ suker2!

pastu gi makan cendOL.OhOi.lame x makan cendOl. pastu aku beli cOrncup. sebenarnye dari mlm tadi aku sebOk nak cari cOrncup.bersabar jer.tahan napsu. finally, aku mkn 1 setengah cOrncup dengan lahapnyer. then gO back tO Muadzam Shah.
biase la.jalan2 ngan femili.nak kemaner je.dia mcm skema sket la berbanding ngan kawan2.ape2 pOn jln2 ngn femili best sebab rase bahagia. kalO ngn kawan rase serOnOk jer. berbeza kan?

Ok lah.aku nak tgk AdaMaya.miahahaha.jum2!

ChiaOo...

5 comments:

  1. wah wah wah rajinnya anda berjalan jalan

    ReplyDelete
  2. suke komik gempak jgk eh..? hee same laa :D

    ReplyDelete
  3. hehe.ikot femili jer.
    yup.suke sgt.behabes duit kat komik.my precious.

    ReplyDelete
  4. haha me too.. tade duet nk mkn pn tape. janji komik kene beli. XD

    ReplyDelete
  5. hahaha..haah..memang betol2 kipas-susah-mati gempak ni..gempak kne bg award kat kite kn..

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa