Thursday, September 16

Buhsan dan bOsan...same ke?? _**

10:32:00 PM 6 Comments
ini mase aku gi UIA..baik x?

gamba ni x edot..malas... mase kat bilik lame.. =)


ni mase aku kat PASUM..besh3 mase nih...
ni mase aku 1st year......
ni yg latest jugak la...mase tahun nie..2010..
yg ni skali same ngn atas..hehehe...
ni paling latest....hahaha~
tah ape le nie..mmg aku Obses pade diri sendiri agaknye..
ni aku x igt mase bile..tahun lepas..2009...
this is time raya!!!
nek keta makcik aku...hOhOhO..jakun2!!
ni mase at hOme!!!!


aku memang suke bergambar..dan aku
suke bile aku puas hati dengan gambar aku...
itu saje...
aku ni x cantik sgt..
ape yg anda lihat itu semua adelah kesan kamera dan phOtOscape..
dan aku bukan perempuan bajet lawa cume aku insan yg puas hati dan bersyukur dengan pemberian Tuhan pade diri aku..
sekian...hahahaha!

Raya bersama extra family_**

10:21:00 PM 0 Comments



chumell x??? ni la anak2 buah aku...
yg sepasang warna tu adek beradik...
ni anak2 samseng2 ni...sO..paham2 la kOndisinyer..
sume cm mafia...x larat aku nak layan...
tgk bapak la kan...
[bapak dia sendiri pOn dah ngaku samseng, x leh watpe la]




yg kiri blue kaler :- tu ank2 abg aku yg 2nd
yg kanan purple2 tuh :- tu ank abg aku yg ke-3

muke cm suci je sume time begambar~

wat der????-

ni my auntie kesayangan.... single lagi nih...

yer..mereka lagi...hahahaha!

ni la keluarga asas saye..... mak, ayah, alOng, angah, achik..dan aku! haih..abg2 aku sebelom dan selepas kawen mmg berbeza betOl..

yg tengah2 tu anak spupu aku...chumell kn??? degil juge...

my mOm!!!! miahahaha~anak mak

ni selenga sket..bukan..selenge banyak....xde keje kn....??

Monday, September 6

Saye dan Sebuah Kejadian_**

5:12:00 AM 7 Comments
_Saye dan Life_

Name saye Farahin....saye budak Karen [Elektrik]. pade bulan POse yg lalu, saya dan kawan2 kelas telah membuat jamuan batal pOse di jOhOr...hOhohO...caye r...keadaan sangat tidak terkawal kalau kami ada di tempat kejadian..mungkin perlu ade pasukan RELA yg jage kami..

AJK2 tertinggi mengaturkan prOgram ini adelah pelajar2 S23 yg memang ade semangat assabiyah yg kuat...sape yg pegi prOgram ni kalau nk diet, aih..batalkan je la niat anda..makanan dia SEDAP dan BANYAK!!

anda bayar RM24 dan makan la sampai berak 24 kali pOn bOle..ad ubi rebus, rOti jala, western, chinese, nasi beriyani, kambeng panggang, ayam bakar, lauk berpuluh jenis, dessert, air kat 10 jenis..........................errr....
aku kne ckp lagi ke ape lagi yg ade?? x perlu kn..yg penting, kOrg xkn sempat mkn semua sebab terlalu banyak dan SANGAT BERBALOI.

jadi ini adelah gambar di tempat kejadian di mana manusia2 ini mengganaz!



maap la x pandang...mase ni sgt bz ye mencekik...

ini saye...itu sha..kami suke pOsing tapi maap, kami tidak berminat menjadi mOdel kamu..

inilah tempat kejadian!!!!!

OhOh!! sangat suke pOse aneh2!

inilah budak karen!! yg kOnOn skema tuh ehk?? tidak!!!

sebelum perjalanan utk membOncetkan diri...


hah...gamba ni hampir setiap Org pon wajib ade.da mcm nk buat gamba pasport da...berebut kat pOkOk ni..mentang2 dia ade lampu lip lap....[mase ni kaber perOt weh]


ni memang satu geng yg pantang nampak kamera....

mase ni agak lengang..myb sebab ade sesi gamba kat bhgn lain lak...

hah..kOrg kalau ade kat tempat kejadian..kOmpem mengucap tgk perangai kami!!

ini alia..dia banyak membantu aku dalam assigment dan macam2 lagi..hehehe!

ni shakira..haa!! ni gamba pasport tuh~

ni azpa..beliau adelah ketua unit hadiah untuk kOnvO UTM 45..[perlu ckp ke?]

ni Farahin..Farahin ni....aku la kOt??

itu Sha dan SazamOn [Syaza] syaza antara AJK tertinggi majlis buke yg gempaq ini!!

hOh..mase ni Nisa tetibe interprem dengan kelajuan maksimum..

mase nie berkumpul nak begambar..haih~ memang gile gamba..siap ade Org meja seblah tu sOund2 kitOrg..jeles r tuh!!!

heee~ yg ini memang berebut la bergambar..aslnye 2 Org je..skali..nmpk cm bape Org?? [time ni aku tahan napas]

muke nampak cOoL je kn? padehal baru lepas kejOr kamera!!

ahah~ ini adelah kesengalan budak2 karen yg tidak dapat dibendung..kes ini nampaknye makin menular..sila abaikan...

ini Pain..beliau sangat hijau~

tgk pain yg Hijau...seblah Pain adelah Teh, dia hOt..dan seblah Teh adelah Nadia..dia demam...

ni hampir semua ade dlm gambar...yg pakai Outer belang2 tu adelah ex rumet ku..dia adelah antara yg gile gambOr cm aku..sangat jeles bile gambar aku byk..

budak dua Org ni besfren..asek berkepit..tp kalO jumpe je, ade je bnde nk gadO..tapi muke dia 2 Org gak yg nmpak samer2..aih~

ni awek2 ni...yg tengah tu je single ag..hOhOhO~ yg waner ijau tu ala2 player sket..hOhOhO..gurau je Pain~





gambar2 ni tak sampai separuh pOn total2 gambar2 kami..hanye dlm 1/4 je..jumlah gambar kami ade la dlm 200++ kOt..
memang xkan dapat letak semua la..penat aku...mahu melihat lebih lanjut?? lihat di sini dan sini2.. itupun kalau bOle bukak la..hAhAhA! kejam ke? tak lah kn??...

mase kejadian ini..banyak mata2 yg melihat gelagat kami dan ade la mulut2 berbau makanan yg mengata kami..sO.ade aku kesah??? kitOrang sembahyang Maghrib tau!! tetibe je ehk..biar la..

ade gak yg jelesh tgk kitOrg hepi..ade yg gelak je..makcik pakcik tu sengih2 je bile tgk kitOrg cm nak gile time bergambar..ahah! maap la pakcik makcik..anak2 mude zaman skarang mmg EKSTREM sket..

sO..ini saje utk tatapan..
ChiaOoo!!

entri kali ni panjang plOp..hOhOhO!

p/s: life with frenz mmg xkan same if life withOut frenz

Sunday, September 5

Satu uCapan Buat Semua_**

6:20:00 AM 8 Comments



Di sini .. saye mahu mengucapkan SELAMAT HARI RAYA..kepada semua pembaca belOg saye..walaupun saye tahu x ramai yg bace..
tapi terime kaseh sebab bace.. =)

kepada semua kawan2 di GENG BLOGGER...apesal mnde alah tu x bole bukak hah??? tensi betOl.. Selamat Hari Raya jugak kat kOrunk!!

tahun ni raye kat Pasir Gudang..jemput2 lah datang...kat Felda Cahaya Baru, Masai.
Org kampung jer. HiHiHi.

Raya kali ni tak pasti lah meriah ke tak.......
Harap-harap la meriah kan....
yang pasti, naek je lepas cuti raya nanti... kOmpem!!!!
dan memang kOmpem akan bizi!! arghhhh!!!! jadi..enjOy la puas2!!!














-Luv U aLL-
Salam Lebaran,
Farahin

Friday, September 3

.Sebuah Noktah. [Cerpen BodO] _**

11:16:00 PM 3 Comments
.Sebuah Noktah.

Dulu mase mule2 kenal, saya selesa kawan dengan awk, awk baik, caring, pandai ambil hati saya.Tak sangka kejap je kita pun jatuh cinta.Masa mula2 kenal tu, saya tak pernah tefikir saya akan sukakan awk. Tak sangka, sayang saya pada awk makin lama makin bertambah.
Masa tu saya takde siapa2, jadi sebab tu saya terima awk.

Tiba2 ada seseorang yg cuba kenal dgn saya. Dia nak berkawan. dia nampak ikhlas. Saya selesa kawan dengan dia. Tapi awk cemburu. Jd saya lepaskan dia. Saya x layan dia. Dia pun giv up. Walaupun saya rasa sedih jugak, tapi sebab awk, saya x kesah pun. Yg penting kita bahagia.

Kebahagiaan tu memang indah. Tapi betul kata org, benda tu takkan bertahan lama pun. Ade seseorang yg mendekati awk. Dia nak berkawan. Saya relakan. Padahal saya cemburu. Cuma saya buat2 tak kesah. Sebab awk nampak gembira berkawan dengan dia. Tapi awak tak pernah faham. Makin lama awk makin rapat dengan dia. Awak pernah abaikan saya untuk dia. Memang awak dah tak sama macam dulu. Awak dah berubah. Saya bersabar je.

Akhirnya awak terima dia dan awak dah pun abaikan saya. Saya relakan dan doakan awak bahagia. Walaupun awak tak tahu saya kecewa dan jiwa saya parah masa tu. Saya cuba senyum walaupun ianya palsu. Mungkin sebab dia ada segalanya yg saya takde. Dia lebih baik, lebih layak untuk awak. Takpe. Saya pasrah. Saya lepaskan awak sebab saya tak sanggup tengok awk dan dia bahagia depan saya. Macam satu lakonan drama untuk sakitkan hati saya. Awak kata saya tak faham awak. Awak kata saya tak sporting. Tapi saya hanya cakap yg baik2 untuk awak dan dia. Sebab saya tau awak gembira bile bersama dia. Tapi kita masih berkawan. Walaupun hati saya sakit. Tapi cukuplah melihat awak gembira, saya rasa itu yg paling penting.

Mula2 benda tu jadi luka je dalam hati saye, lama2 makin teruk berdarah setiap kali tengok awak bahagia dan tak pernah ambil tau apa yg saya rasa. Awak dah tak peduli lagi pasal saya apabila saya dalam kesusahan dan perlukan awak sebagai teman. Saya menangis tapi awak tak nampak, saya terluka tapi awk tak pernah tau, saya tertekan setiap kali awak asyik cerita pasal dia tapi saya layankan je awak. Sekarang semuanya hanya pasal awak dan dia. Saya pegang janji yg kita masih kawan. Mungkin awak ingat yg saya ni baik kerana ambil berat pasal awak. Tapi masa tu sebenarnya saya sayangkan awak dan nak awak gembira sebab saya rasa saya tak mampu bagi awak semua tu.

Lama2 luka yg berdarah dah pun jadi kudis dalam hati saya. Sayang saya pada awak makin berkurang. Hakisan yg awak sendiri lakukan. Dan lama2 saya sendiri tak kesah jika awak peduli lagi pasal saya. Biarlah awak bahagia dan sekarang saya sudah tiada perasaan cemburu melihat kebahagiaan awak malah saya boleh berkongsi cerita dengan awak seperti biasa. Memang, memori kita memang susah untuk di padam. Tapi bagi saya sudah cukup la saya kenal awak melalui memori2 tu je. Awak yg saya kenal sekarang takkan sama macam memori saya dulu.

Malangnye awak ada masalah dengan dia lepas tu. Awak cari saya. Awak tagih cinta saya semula. Sebab dia tak menepati jangkaan awak. Tapi saya sendiri x pasti jika cinta saya pada awak masih ada. Benda yg telah berlaku takkan sama seperti ianya belum berlaku. Saya layankan je awak. Awak bagi harapan pada saya untuk jatuh cinta semula dengan awak. Malangnye cinta saya takkan sama untuk kali kedua. Saya sudah tidak boleh menerima awak sepertimana saya terima awak dulu.
Akhirnya awak pasrah dan kembali pada dia yang awak sanjung, yang awak korbankan perasaan saya demi dia, yang awak bandingkan dulu, dan saya yg pernah awak lukai tanpa awak fahami perasaan saya padahal awak juga pernah merasainya.

Dan sekarang saya merasai kebahagiaan yang x pernah saya rasai apabila bersama awak dulu.

Akhirnya noktah cinta kita berakhir disini. Sebuah noktah dimana cinta itu pernah ada dan kini telah tiada.



Thursday, September 2

esOk balik RuMaH_**

10:16:00 PM 2 Comments
esOk balik rumah...
balik rumah ade streamyx...
nnt dak uplOad gamba banyak2 kat blOg..
pakai wifi selOe gila..
x tahan aii!

esOk naek bas Mara Liner.
adeyh..mintak2 la x penOh..
berbuke dlm bas..
=(

nk buat pantun lah:

kOrek idOng kuar baje,
sambil menuju ke umah pak AkOb,
tinggal la aku sOrg2 je,
sume Org da balik raye..sOb3!




aku + tekanan = ______**

9:10:00 PM 1 Comments

aku tensen? kenape aku nak tensen? sal lak? ade sebab ke???
sebab semua Org dah balik cuti raya!!!!!!!!
aku lak dOk menepek kat UTM ni ngn Fieza..
mlm ni sunyi ah...aras kOsOng...
lantak ler.....esOk aku balik jugak...
nyesal nak mampOs aku amek bas petang...patOtnye aku amek bas kul 11 pagi je...
bilek aku punya lah bersepah...
dah macam ternak kambeng dalam bilik...

semalam makan ayam penyet dgn kawan2...
aih...rase nk mkn ayam penyet lagi je hari nie...
dah memekak2 kat kedai Pinang tuh, sambung memekak lak kat Bazar Pandan...
perghhh...mmg tip tOp..ramai gila Org..
ade kO pikir bapak2 kendOng anak sampai dh membuta ank dia kepale senget2...
kesian giler...pastu jalan jam macam semua Org cirit birit nak berebut jamban...
jgn kO pikir la nk jalan lawan arus, mcm nk kene pijak lak kn..

pastu ade pakcik jual krim ni...
siyes..sebijik muke same cm En. Ishak [maap En Ishak, bukan kutuk eh]
dia prOmOt baek punye cm En Ishak..gaye pOn mmg bOleh bagi full marks..
aghh...mmg same la..tatau na ckp cmne da nie...x caye tanye la azpa...
dia kn dsiap bungkus krim tu nk suh aku beli...maap la..aku mmg ade RM30 je dlm pOket mase tu..
kne berjimat...

aku beli mercun + batal kekabu..
nmpak x tujuan aku beli tu?? cm xde sebab kn? tetibe je..
padehal bantal aku elOk bacin blambak kat umah ngan kat hOstel..
Org tamak mmg cmtu..agpOn jakun kn..x slalu jmpe Org jual bantal kekabu...

ade satu jaket tuh. peh..aku ckp mmg cun la...hOhOhO...
kain baldu..walOpOn dia cm ala2 secOndhand je [tp bukan la].
myb sbb berhabuk dOk kat bazar kn...RM30+ je..
knape la pOket aku ade RM30 je time tuh..
[padehal jaket gOogle kat uma x penah pakai pOn]
tOya betOl la..mmg tamaOn!
agknye kalO aku ni dihantar ke gurun bersama kambeng2 gurun tu, maO mulut aku 24 jam membebel...baru aku rase....
dah2.stOp. [sedeyh tringat jaket yg x dpt beli tu]

baju kat ctu mmg lawa2 la..tp
prOblem : xde tempat test baju.. ape Org panggil tu? fitting rOom..igt dah..
kang aku beli, terbuncit lak perOt aku terkeluOr, ketiak ketat lah, lengan x muat lah, nmpak bOntOt lah..x kOse lah aku nk bising2 kalO terjadi masalah begini..u kOse ke nk dgr i mencarOt kat cni..x ahn?

skarang?
aku pOnteng kelas pagi td.
ahh..rase berdOse pade En Camallil..
maap En Camallil!!!!!!
len kali saye datang kelas Sir!!
Maap!!! wHuuu...ni sume gara2 mamai2 , aku siap mintak Alia hantarkan assingment..
kuang ajo betOl aku neyh..pemalas...
seb bek mereka, [mereka merujuk pade Alia dan Fieza], baik hati amekkn test aku...
waa..x sangke gak..sbb aku rase cm bOdOw2 je test aku..naseb bek Ok la jugak..
Syukur Alhamdulillah.........................

layan lagu raye depan lappy...
lagi x saba nak balik umah..demm!!!
aku nak streamyx kat umah aku!! nk jmpe kuceng aku,. mak ayh..mknn!!!!!
whaaaahhh!!! rinduu....kangen bangat neyh!!!!!
dah panjang lak aku taip...semangat giler makcik ni...
Okeh..ptg ni ade keje..
ChiaOoo~


Follow Me @farahinesa