Monday, February 14

Orang yg suka kOmplen Org lain ni, x sedar ke...??_**

dah lame aku x menterjebakkan diri dalam dunia ini...
sebab..maklum la kan...
pakai wifi UTM jer...
paham2 je la...Org susah...sOb3...

aku taktau la nk wat entry pasal ape?
rase malas..
kang aku termencarut plak kalau buat entri bebas...
sO masalah skarang?

aku nak kOmplen je..
manusia nie..
kalau Org buat pendapat..ade je nk kutuk la, nak bangkang la...
masalah nye Org tu buat 'pendapat'.
laen ckp kalau dia dah label sesuatu tu sebagai 'pernyataan' yg dia yakin sgt pernyataan dia betul..
sO di situ korang boley bahan dia sampai mampOs!

sO kite manusia ni, tengOk Org ade je nak kOmplen.
ade je yg x kena kat diOrg..tp sebelum tu baek kOrg pikir dulu..
benda yg kOrg nk kutuk tu, kOrg penah buat x?
atau kOrang x risau ke suatu hari nanty kOrg terbuat ?
anak2 kOrg? sedare mara kOrg yg buat..?
haa..tu la....kalau nk bg nasihat un berpada-pada la..
cuba kOrang pikir kalau nasihat yg kOrg nk bg tu ditujukan buat kOrg.
kOrg ade rase terguris? marah? emO?
atau kOrg x rase paper? x rase bersalah dan xde perasaan pOwn. <-- ni bukan manusia. ni alien.yakin!

aku bg cOntOh la kan.
cOntohnye la kan.
errrm......
lelaki ni kOmplen pompuan ni suke pakai baju ketat2..
ye..bOle..memang la salah..aurat..
tp aih...cara kOmplen tu..berpada2 la...
x paya la nak sOund direct depan Org ramai..
sebenarnye kOrg dah buat perempuan tu terguris, malu dan berdendam pade mase yg sama..
pompuan tu mungkin x kan berubah? tapi dia pakai lagi ketat! cmner? kOrg x rase bersalah ke?

memang la kOrg x rase bersalah, kOrg mesty ckp, 'biarla , tu dose dia, bukan dose aku!" kan? kan?

tp asal2 pompuan tu sebenanye lembut hati je nk berubah kalau kOrg cuba cara yg betul..
contoh nye, jd kawan pompuan tu..kenali dia...at last baru la tunjukkan dia jalan yg sesuai utk berubah..
contohnye hadiahkan bju yg longgar...aku rase pompuan tu mesty paham..
kalau x berubah pown korg dah cuba kan dan x bermusuh..

kalau nk cepat, haa..kawin je ngn dorg pastu ubah la dorg sebab korg ade hak dah..hehehe...

tp ini just pendapat aku la...
sebab aku anti betul la mulut2 yg lancang sgt komplen Org len yg dia x kenal pown.pastu siap judge2 mcm2.guna ayat2 yg menyakitkan hati.tunjuk lagak mcm dia perfek sgt. satu lagi : bile cakap spesis nak menang je.huh! aku syak Org cmtu memang x aman la sebab dia pikir perasaan dia je, x pikir perasaan org dah..

Ok..adiOos..
di ulangi, ini pendapat sy sahaja. bukan satu pernyataan atau fakta yg saya nak tekankan.
hahahahaha! kalau x suka, senyap, jgn komplen.!