Wednesday, May 12

CiRi2 Lelaki yG Layak DpT aweK cUn_**

tajuk nak gempak ye tak.hOhOhO.ske aty aku la.belOg aku kan.
memandangkan tajuk pOn camtu.tu la entri yg aku nak buat kali nih.
tapi biase2 je la.sO.nO banyak bunyik.mari kaji ciri2 nyer.


PenyabOr

kalo u ol da ade awekz cun.mesty lar kOrg akan rase tergugat.bile awek2 u ol di ushar Oleyh mamat sepastik yg laen.yg mase tu kalO korg kureng sipat nie.maka, berakhirnyer cinte u ol.bukan itu sajer.kekadang, awek cun nie dia akan bajet2 sket (tapi x sumer la kan).ye la.da cun kan.sO, dia akan mengambik kesempatan itu utk membuat u ol saket aty, layan lelaki laen. pehhh.mase tu u ol akan menyirap la kan.sO.penting ciri2 ini, ciri paling utame utk kOrg layak mendapat awek cun.

Gentlemen

sape kate mamat x hensem xleh dapat awek cun??..
bOleyh.tade hal.tapi u Ol kne la gentleman.ni da la muke haprak, perangai pon haprak.kompem2 lah awek u ol lari marathOn. kadang2 Org ske tgk (cthnye aku).pastu ade yg ckp. "ee..muke x hensem tapi awek dia cun gila" kan..kan..kan..?? alah..aku tau la..u ol pOn cmtu gak pikir.
sO.u ol kne la tunjukkan sikap gentleman kOrg.cOntOhnyer : mase u Ol date tu, belikan la mknn utk awek u ol, amikkan air Or tisu ke, belikan air bila dah penat berjalan, belikan la bunge walOPOn sekuntum, jage dia jgn bagi kena langgar ngan Org, bayarkan makanan bile u ol dinner.paling penting tanye la khabar awek anda walOpOn bnde tu simple tapi cukOp penting.

Baik Hati, Jantung, Buah Pinggang

Opss.ade je kan mamat jahat dapat awek cun? memang la ader tapi peratusan dia x byk.slalunye mamat jenis jahat nie memang patOt kne tinggal ngan awek. baik ni memang penting lah.cam dalam cite adamaya tu. Adam sket nye sabOr, baik giler ngan bini dia. tapi tu citer.jangan la ikOt citer der.
baek di sini yg aku maksOdkan adelah, u ol kena lah jage hati dia, pemurah la sket nak belikan dia aper2, jgn la kedekOt nak mampOs. kOrg juge kenalah pandai amik hati dia. x menggunakan bahase yg kesat ngan dia. contohnye kOrg kuar makan, kOrg rajin2 la blanje.laen la kalO awek kOrg kate, "xper lah, kali ni i blanje u".haa..kan..jangan la..tetibe kuar, u ol ckp.."kite bayOr asing2 la eh" ahakz.nampak sangat kedekOtnye disitu.nak awek cun tapi jimat nak mampOs.

Pandai Pujuk Awek

ini pOn penting.ble u ol gadOh.pandai2 la u ol pujuk ehk.kalO u Ol biar je, awek cun ni susah sket.slalunye jenis egO.tamao mengalah.ye lah.sebab dia tau dia cun, sO dia mesty pikir, "alar, kalO dia x pujuk aku, aku carik la laki laen.aku bOleh hidup punyer, aku kan cun." tapi x sumer la camni.kalO awek cun tu da syg u ol, dia x la egO sgt kan.sO.pikir la ayat2 pOwer utk pujuk dOrg.gunerkan la ayat terbaek u ol.

Beruang

ni bende yg x bape penting sgt.depend.kalO awek cun tu jenis mekap satu tOng.ye.kOrg perlu kaye.sebab? u ol mesty la nak kawen ngan dia kan.sO.pas kawen kOrg tanggoNg dia kn.? pastu dia nak beli mekap dia, sO u ol la yg kne bayOr.tapi versi awek cun yg natural ni.x mekap sgt.ha.kaya bukan ciri penting yg kOrg perlu ader.stakat sederhana da ckOp.nak jage makan minOm dia.

Caring

pergh..ni penting..
kalO u Ol wat x derk je ngan awek cun u Ol, ape hagi.berambOs la mereka.
sO.rajin2 la mesej, kOntek slalu, tanye dah makan ke, khabar.ade kwn aku nie, suke sgt kalo balak dia tanye dia da makan ke belOm.simple je kan.tapi tu buat dia hepi.nak wat camner.bukan ayat 'i lOve u' sumer tu.tp ayt 'awk dah mkn?'.itu membuatkan awek cun rase diri mereka di ambil berat dan di sayangi.sO, risikO utk dOrg cari laen agk kurang la.depend pade awek itu sendiri.

Pencayang

ini aku malas nak bunyik2.sebab bnde ni paling utame.u Ol pOn taw.kalO x sayang, x tunjukkan u Ol syg awek u Ol, cmner awek u Ol nak stay lame.bek carik len.ni.wajib ader! pastuh jgn wat muke bengis ngan awek cun u Ol.lame2 bOleh wat jadi menyampah.pastu u Ol kena lah tnjukkan sifat penyayang tu cOntOhnyer, dengan kate2 ataOpOn dengan perbuatan.(perbuatan ni bukan bnde pelik2 yg kOrg pikir eh)

Paham dan Prihatin (2P)

u Ol kne memahami.sbb awek cun ni biasenyer dia ramai Org nak takel.walOpon da bergelar awek Org, kalo dah cun, memang lah kena takel.yg kawen pOn bleh bercerai.ini kan plak awek jer. sO.u Ol kne la paham, bile dia explen sesuatu, u Ol kne amek mase siasat.jgn sedap2 je tetibe tuduh awek kOrg gatal la, layan lelaki laen la, ade je yg cmtu tapi ader yg setia,cm kawan aku. cun gila. tapi memang setia kat balak dia yg biase2 je tu. x layan pOn mamat2 ensem yg ushar dia.prihatin bile awek cun anda ade masalah. jage hati dia.ape2 lagi la.kOrg pOn paham kan.

Rajen

rajen disini merangkumi sumer.rajen tOlOng awek, rajen cari duit, rajen layan awek.sO.kOrg kne la rajen.kalO pemalas tu.awek cun u Ol ajk kuar, u Ol malas.apekah? awek cun u ol mintak tOlOng sket u Ol tamao? apekah? sO.rajen2 lah.rajen lah melayan mereka.utk buat mereka rase u ol diperlukan sgt oleh mereka.rajen lah cari duit utk kawen.kikiki~




sO.aku rase ade lagi ciri2 laen tapi da penat la nak explen.kOrg cari la sniri dan bincangkan ye.ahahaha.aku mampu bebel sampai sini jer.


ChiaOo..

hasil karya,



16 comments :

  1. uhuuwwuu...btul2
    kalo xde sikap2 nie sumer,bkn jer awek cun,awek x bape nk cun pon dowg xlayak dpt..
    kihkihkih ^_^

    ReplyDelete
  2. satu ciri2 kt atas pon gua xde..sigh..

    ReplyDelete
  3. kal0 nak dapat pakwe hencem ape lak ciri2 nya :P

    ReplyDelete
  4. ain...cmne nak join geng blogger tu

    ReplyDelete
  5. so maknanya gua akan dapat makwe cun la ni?? hmmm....

    ReplyDelete
  6. ilek la areleaf.make a different.
    miss lolly.ahakz.itu kne tggu idea baru dtg.
    eit ezniey.kelik logo kat belog aku tu.pastu ko cari la ade tulis daftar kat dlm blogger tu.
    hurrm.bukan akan dpt la.anda layak dpt encik linglung.

    ReplyDelete
  7. untuk awek cun je eh?? T___T

    hehehe..btw, nice entry :)

    ReplyDelete
  8. laki hensem xde dlm senarai?
    laki hensem baru sesuai ngn aweks cun kan. kehkeh..=p

    ReplyDelete
  9. hensem z penting sgt.kbykn awek cun balak dia x hensem pon. =)

    ReplyDelete
  10. pergh..banyak ni..alamat yang tak cantik la gini..>.<v

    ReplyDelete
  11. yeah itu dia.! ciri-ciri lelaki idaman semalaya.! patot la dia dapat gadis cantik.. sebab ada ciri-ciri ni rupanya..

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::