Thursday, April 22

Sebuah cerita Lama_Part 5_**

yes.kOrg.citer bOsan aku belum habes.
sesudahnye permulaan perang jepun dan british tu.
banyak lagi susulan kejadian yg buat laki kelas aku
makin hangen dgn aku.siyes.
ye lah.aku pOn mmg menyampah dgn dOrg.
cumer kdg2 tu ade niat la jugak nak berbaek.
tp niat aku slalu terbantut sbb egO.
maaf lah pade gurl kls aku.
mungkin sbb aku gadOh dgn dOrg jugak la.
kOrg rase x selesa.
tp ramai je gurl kelas aku kapel ngan budak kelas aku jugak.
hahaha.lawak2.cintan habeh.

mase tu mmg xde sape yg suka kat aku.
sbb perangai huduh aku tu la.
jadi.ni mungkin la jawapan.
pade lelaki2 yg pelik knape aku xde bOifren.
dan atas sbb ni jugak la aku x kapel lg kOt.

aku ade igt jugak.
mase tu.kitOrg ade gadOh psl nk buat
sweater utk batch.
hurm.cmner nk ckp.mase tu dh mcm perpecahan.
tp x terOk pOn.biase2 je.krisis biaser.
last2 swater batch buat warne hitam jugak.
kesian KP aku mase tu.
dia xnk sgt warne gelap.
tp terpakse lah utk elakkn
krisis berlarutan kan.

dan mase tu.aku igt kisah cinta aku dah tamat.
cinta yg bertepuk seblah tgn tu.
tapi.start mase aku dan kwn2 ade program kem stret A's.
kwn baik aku ni ade tanye.
kenape aku benci sgt dgn dia?
aku pOn x tau.dan mule la kwn aku ni gatal2.
nak gOsipkan aku dgn dia.
wah3.aku igt dia maen2.x sangke dia buat.
kuang asam je.sbb ape?
sbb lepas gOsip tu.aku rase dah kuar balik perasaan suka aku.
sbb sebelum tu aku mcm x kesah pOn.aku pikir study je.
mase tu ramai la yg tanye betul ke gOsip tu.
aih.mase tu aku pOn ckp.
"tegOr dia pOn x pernah dah.cmne la dia nak suke aku plak"

siap tu ade juniOr tanye aku psl dia?
watdehek?!
aku dengan machOnye citer la ape yg aku tau.
klakarnye.aku cite yg baek2 je psl dia kt juniOr aku yg minat dia tu.
hati aku mase tu sakit jugak.
tp ape nk buat.kalau aku burukkan pOn.
dia tetap benci aku.sO.biarlah dia ngan peminat2 dia.
ahakz.mase tu aku rase mcm sampah sgt.
suka tp benci jugak.
dlm hati aku suka.tapi bile Org tanye aku ckp benci.

ade kwn aku yg minat dia jugak tu tanye.
kO x suke ke Org gOsip kO dgn dia?
kalau dia, dia sOnOk sgt.
aih.cmne aku nk jwb mase tu.aku mampu ckp sepatah je.
"x suke lah" aku mmg hipOkrit.tp ape gune kalao aku ckp suke pOn.
xde ape yg aku dpt.
biarlah aku je yg simpan.

yg aku tau.dia slalu kutuk aku depan kwn2 dia.
itu aku bOleh agk la.
kdg2 pOn aku ade jugak kutuk dia.
tp aku kutuk maen2.aku dpt byg
dia kutuk aku dgn penuh perasaan x suke dia pd aku.
mmg bOleh agk.

sampai lah habis SPM.
masih.kitOrg tetap x tegOr.
sesi mintak maap pOn.
stakat cmtu je la.
ntah ikhlas ke x dia mintak maap.
aku pOn x tau aku mintak maap ke x.
sbb kalO hadap muke dia mase tu aku mmg kelu.
bOdOh betol bile aku igt balik aku mase tu.
mcm budak perasan yg suke kat laki yg mmg dah nmpak sgt benci aku.
bukan mcm.mmg dah pOn.

rezult SPM pon keluar.
keputusan aku?
8A1 1A2 1B3 1C5 . = 9A
bersyukur sgt.x sangke aku bOleh dpt A1 byk tu.
rezult kwn2 aku pOn gempak2.
dan mase tu aku dpt twrn diplOma ke Jepun, matrik and Asasi UM
sebab aku takOt bebankan family aku nanti.
takOt jugak x bOleh bwk subjek Jepun.
aku pOn jejakkanlah kaki kat PASUM.
teruskan lah perjuangan.
(skema lagi)

dan aku brani ckp.
mase tu pOn aku x bOleh lupe lg kat dia.
malang.mmg s**t.
aku harap sgt bOleh lupe kat dia.
aku amek tau dia kat mane.
aku kacau dia.mcm Org bOdO lg.
tp dia.xde prasaan pOn kat aku.
mungkinlah benci dia byk lg.

sampai lah aku dpt tawaran UTM.
yg aku apply atas sbb nak dekat dgt kampOng.
mmg aku dah xmO dOk UM lg.
serOnOk.tp tah la.
aku nak tukar angin.
bukan sbb aku tukar kOs Okeyh.
jgn salah phm.

dan mase tu.
aku bOleh tarik nafas lega.
sbb aku dah yakin aku xde perasaan lg kat dia.
rase bebas.tah ape2 lah aku ni.
dan kalau skarang.aku hadap muke dia pOn.
mungkin aku rase biase je.
mungkin sbb ramai laki aku dah jumpe.
macam2 jenis.
agknye dulu aku ni kOlOt.
x bersOsial.xnmpak dunia luar.
dan aku pOn x tau dia kat mane skrg.
harap2 la dia dah x benci aku lg.
itu jelah pengharapan aku skrg.

tragis ke?
maaplah.aku x reti stOry.
tapi kisah aku ni bukan mcm dlm buku kOmik jepun yg
benci2 pastu berchenta.
hahahakz.
aku pOn dulu harap mcm tu.
tapi.ni dunia nyata.mane la same ngan kOmik khayalan tu.
sO.hidup aku?
skarang tenang.tggu je lah Org masOk meminang kan.
kikiki~ gurau je.
aku mampu hidup walaupOn xde bOipren.
kdg2 tu teringin.
tapi aku xde la terdesak.
kawan2 pOn dah cukup.

okeh.
tamatlah kisah aku.
ChiaoOo~


1 comment :

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::