Tuesday, June 1

pOwer Or mOney??!_**


pe jadah aku nk ckp nie??
oke2....

pOwer Or mOney??!

errr...
susah weyh..
sum peOple ckp...
pOwer! dgn pOwer bOleyh dpt mOney..

ade lak kate..
mOney! dgn mOney baru bOleh dpt pOwer..

wat der??!!


chOP2!

sebelOm kOrg slh pemahaman...
aku nk bgtau yg pOwer disini bukanlah pOwer rangers, kuase ultraman, psikik, ilmu sihir sumer tu eh..
pOwer nie adelah kuasa mcm presiden amerika gitu lah..berkuase dlm kate bahase Melayunye..
eceh..aku dah leh apply jd cekgu da nie..


smule2!

mOney OR pOwer?

kalO aku la kan abg2 akak2....
aku rase aku nk gak pilih pOwer..
kalO ader pOwer..
aku leh suruh Org2 aku merOmpak bank..
dpt la duit..tp x selamat dOe..
xmO ah jadi pelarian Obesiti..
aku da la gemOk..nk lari pOn susah..

tapi aku pilih mOney..
memandangkan entri aku sebelOm nie ckp sal duit..
dan mmg skang aku ngah NAK SANGAT duit!
aku dah nak miskin!!!

sO...
pOwer ker mOney??! <--bosan ler repeat mnde nie je

aku sebulat kepale memilih mOney!!!
kembang kempis hidung aku jerit2...

kalO byk duit..menderma la kOrg..wat amal jariah..
jgn le lupe akhirat..

uhuk2..
aku memang dasar desperate nak duit dah nih..
kalO aku mampu, aku nak settlekan hutang2 mak ayah aku..
aku x suke lah hidup dlm berhutang nie..melainkan terpakse..
mesty rase nak bayar cepat2...

ade Org suke plak berhutang..
bertimbun-timbun..sampai kena blacklist name...
pastu bOleh dia buat derk jer..
dpt duit pegi jOli..
pastu buat hutang lagi..

eih..mintak jauh la aku cmtu...
x aman kalO nak mati dlm berhutang nie..


kesimpulannye : dua2 buat susah je nak pilih.pilih la kebahagiaan.sebab Org miskin pOn bOleh bahagia. [tp xmO la sampai daif sgt]


4 comments:

  1. 2 - 2 datang sekali....susah nak diterangkan...macam2 situasi boleh berlaku...

    ReplyDelete
  2. hmmm..klo ak pon pilih duit..orng kater ngn duit smua bnda leh buat..hmmm..nk g tndas pon nk kne ader duit...hmmm...duit2..

    ReplyDelete
  3. ko nape ain?? duit je memnjang..hahaha
    power la bez..lau de power...kte leh cari duet..heheh

    ReplyDelete
  4. alia: aih2..aku pOn tatau la alia..mmg ngah pokai + berhutang..

    pain : haah..skang ade nk masok jamban pon pki 30sen tau..aih..

    paan : dua2 tu pon lbh kurg same je kn..

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa