Sunday, December 16

Kursus! Ouh.

On a kursus. Haaa. Best. Aku tak mengantuk. Byk sgt ilmu aku dpt ttg kekeluargaan. Byk belajar. Hukum dlm Islam.

Ade sorg pakcik ni byk tanye. Hihi. Kelakar comel je.

Sambil td tu, jiran seblah rumah aku, duduk kat sebelah mak aku dlm seminar ni. Dia crita ttg ank dia yg nak berpisah sbbnye dah x sehaluan. Anak sudah dua org. Aih.

Satu lagi kes semalam. Sedara kak ipar aku. Kawen dgn jiran sebelah rumah. Then dia ceraikan isteri dia dgn alasan isteri dia x lawa. Padehal anak dah dua. Baru skarang nak komplen bini dia x lawa. Aih?! Hari tu dia bawak tunang dia dtg rumah kak ipar aku. Calon isteri baru. Lawa ke? Ok la boleh tahan. Mcm mcm lah encik lelaki ni.

Yang sorg lagi kwn mak aku. Bz menjaga ank perempuan dgn cucunya. Sbb nye dlm proses nk cerai jugak. Katenye suaminye tu gilakan perempuan lain. Maybe kene buatan org. Mintak jauh. Nauzubillah. Tp baru-baru ni dah pegi berubat. Katanya dah semakin ok. Semoga x jd lah nk berpisah. Kesian ank-ank. Kalau tak ada anak tu lain cerita lah. Ni da ada tgjwb besar utk didik ank.

Semoga aku dipelihara dr benda-benda sebegitu. Amin.

^_^

No comments :

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::