Wednesday, June 21

Steamboat Dataran Johor Bahru (JB) berpindah ke Bandar Baru Uda (BBU)

Sebelum ni, lokasi steamboat cucuk-cucuk ni adalah di sebelah Dataran JB berhampiran Hospital Sultanah Aminah (HSA). Di sebabkan baru-baru ni aku tengok kawasan yang selalunya pack tu tetiba jadi lengang, aku tertanya mana lah truck-truck ni pindah. Rupa-rupanya dah duduk sini semua. 

Disebabkan tekak nak makan benda-benda sup, aku dan kawan aku, Wana, decide nak makan sini. Banyak sangat lori steamboat, aku pilih Majidee Steamboat punya truck sebab plan asalnya nak makan Yong Tau Fu Kg. Majidee cawangan Bandar Baru Uda tapi aku cari kedai dia tak jumpa. Dapat Steamboat ala-ala Majidee pun jadi lah. Tapi, nice jugak sebab sup dia sedap, tak tawar sangat dan ada rasa macam sup daging sikit. 


Rasanya semua lori ada. View depan aku.


Lokasi adalah berhampiran Abah Beriyani dan RHB Bank, Bandar Baru Uda

View Bahagian kiri.


Date with her!

Aku order Kuey Tiaw Kerang (RM6) & Air Neslo (RM3) dari foodtruck berhampiran. Sedap jugak. Kerang dia tak kedekut.

Harga steamboat adalah mengikut colour lidi yang korang ambil. Hati-hati dengan lidi hitam. 😉

Hari tu aku punya Steamboat cucuk-cucuk RM11. Haha! Tamak haloba punya perempuan. Makan Kuey Tiaw dengan Steamboat. Sekali Wantan tak habis berenang dalam kuah sup tu sebab terbanting kekenyangan. Ko kunyah lah Wantan tu pakai hidung.

Agak-agak lambat sangat steamboat yang korang dah pilih tu masak, boleh la mengudap otak-otak dan pepes yang diorang hidang tu buat alas perut. Sini ada macam-macam lagi menu lain. Nasi Goreng, Tauhu Bakar.

Sebenarnya kawasan ni agak sempit jugak macam tempat lama sebabnya bersesak dengan orang yang pegi bank. Tapi, boleh lah kan. Meriah sikit kawasan dekat dengan traffic light Perodua BBU ni.


9 comments:

  1. bestnya..lama tak ke JB.. pasni nak makan2 sini lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhuhuhu. i is rindu jb very much. nak makan makanan jb. huwaaa sobssss sgt nie...

      Delete
  2. Replies
    1. huhuh memang sedap lagi lagi kalau mengidam tu datang. layan feel je makan steamboat. :P

      Delete
  3. Replies
    1. maaf lambat reply. saya pun tak pasti ada hari diorang tutup ke x. tapi selalunya weekend memang ada je. most of the time pegi memang bukak je selalu memalam. :)

      Delete
  4. Boleh tahu waktu operasi medan ni? Pukul 8 dah buka ke?

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa