Monday, December 6

Kisah aku dan cicak harga SEJUTA_**

KISAH INDAH HARI INI


di malam yg dah x dingin sangat nie...

aku tetap ingin menaip...

sandiwara hidup aku yg berjaya hari ni dalam cobaan menjadi pompuan ayu...

or....lebih tepat..kurang berjaya sangat la....

well....perjalanan hari ni x susah sangat..Alhamdulillah...

pagi2 bute ag ayh aku da kejut bangun dalam kul 12 gitu....

aih~ aku terkokol sejuk agi ats katil...umah aku memang sejuk sket sebab kat kaki buket ahn..

ayh aku ajk gi Segamat...ayOyo...

nak pi bayar saman @ compound...

Oyeaahh?? Dengan bahagianya sampai sana tetibe kaunter bayaran da tutup...

Nk sumpah seranah maki pOlis, aish, dOrg pOlis, xkan la x blaja kan..jadual waktu keje tuh...

Sebab semalam mase aku balik JB-MUADZAM, singgah la balai polis trafik segamat...

dOrg habaq tutup kul 4.30, tapi td aku pegi 5 mnit ag nak kul 4 da berambus da sume Org???

Sume ade isteri nak bersalin ke kat umah??xkan lah kan....

Pastu ramai agi yg nk pi bayar tu sume membebel menyumpah sebab kaunter tutup awal..

cOnsider la sikit brader...

Org nak bagi duit ni jgn la nk buat urusan makin susah an....rezeki nk dtg patotnye kite permudahkan...

dah la hujan makin lebat~

apekebende la Org2 yg bekerja skarang nie... nak kate makan gaji buta x patOt pulak..x baek tuduh2...

da la di awl tahun baru nie cuba la beri kebahagiaan sikit kat org lain...consider la org2 lain pon bekerja jugak..xkan la nk kne amik mase pulak nk bayar saman....sampai kne ulang alik 2,3 kali nnt... jauh kot ayh aku dari Muadzam Segamat nk bayar saman semate...jadi family aku pOn keciwa sambil mulut sumpah2 ag...lalu minum petang di sebuah kedai...


KEMUDIAN.....

selesai mencekik, kami ke rumah Encik Malik..

fuhhhh~ kami menjamu selera lagi dengan pelbagai menu...ase cm kat kedai...

mkn ubi kayu goreng, goreng pisang, air milO, air nescafe....

selepas itu makan pulak steamboat, nasi, lauk ikan kurau masin ngan ikan sebarau masak lemak, pucuk ubi ulam ngan sambal belacan...

fuiyOooo...

berborak pulak nonstOp ag2 aku ade geng, Liza sebaya ngan aku...

dia kwn aku mase kecik2 dulu, umOr pOn mase tu 4,5 tahun kawan baik ngan dia...

dah mcm makcik2 bile aku berborak ramai2...

__________________________________________________________________


CICAK HARGA RM1,000,000




AHAH!

Aku ade satu kemusykilan pasal seekor cicak corak aneh2...

Abg aku kate harge dia bole sampai RM1,000,000 lebih untuk lebih 1 kilogram..apekah???

Cicak harga sejuta???

Abg aku ckp ade pakcik kat tempat dia jual cicak tu sekor dpt RM4000...

Oh!! Tahniah pakcik kerana berjaya jual cicak yg harga RM4000

Saye berharap sangat boleh kerja dalam bidang pakcik...

Watdehek??!!!!

Camni aku xmo blaja la..keje cari n ternak cicak je...

Cicak bukan sebarang cicak weyh! Menurut kate Liza, mungkin cicak itulah yg boleh ubat sakit AIDS tu kot??

Memang patut la mahal!!!!

Tadi pon dlm kete kecoh cite sal cicak tu je ngan mak, kak ipar, ayh, abg aku....

Pakcik yg jual cicak tu katenye nak gi keje ke ape tah, tetibe bini dia nampak cicak tu..x jadi la pakcik ni ke keje..keje dia kejor cicak tu hidup2 ngan family dia ramai2.... mesty cumel kan satu family keja cicak...ayOyO~

Weyh..jual cicak bole kaye...adoy.... aku tatau la ape nak jadi skunk...

Cicak tu bole jadi mcm2 kaler dan dia bole membesar cam ank biawak kate abg aku... (kalo kuat makan kot?)

Dia bercorak cam batik dan aneh2...tah la..aku pOn x penah tgk cicak tuh~

Ouh ye..bole gOOgle an..lupe lak...ahah!!!! ini dia!!! CICAK TOKEK?? Apekahh????





Biar lah.....sO kalO jumpe kawan2 sile tangkap dan jual ye...

Ahahahahahahahahahaha.......pakcik kayOOoo!!!!!!!

9 comments :

  1. tengok gambar tu pun tak mustahil boleh jadi mahal..jom jadi penangkap cicak..=P

    ReplyDelete
  2. ada dengar jugak pasal cicak mahal ni
    untung giler kalau dapat jual seekor

    ReplyDelete
  3. Boleh caya kew leh ubat aids nih.... huhu...

    Terbaru dari Asrol Mania:

    ~ Jom Sertai Saya Sayang Blog Saya

    ReplyDelete
  4. zacK : huuu....gamba cicak tu setonye gak an..tp mahal tu weyh~

    intan : haihhh....glamer rupenye kesah ni...ekekek~

    asrol : haa..tu tatau la plak an...kne gOOgle...muahahah~

    ReplyDelete
  5. pernah tak korang tanya, apa hukum jual cicak tokek tu? duit yang korang dapat tu cam no?

    Pernah gak dengar ustaz ceramah ttg jual katak? kalau katak tak halal utk dimakan, pas tu kita jual bintang yg tak halal di makan, duit tu halal ker utk kita makan?

    jgn nampak duit jer mata dah bulat? hukum hakam kena ambik kira dik oiii!!!!

    ReplyDelete
  6. hehe...tapi mmg ade buyer untuk cicak TOKEK orang kate..tak mustahil boleh kaye...hehe

    ReplyDelete
  7. nampaknye aku perlu berbangge.hahah kat langkawi dulu tiap2 malam la aku dgar bunyi si tokek neh.pening kepale

    ReplyDelete
  8. ain....pak cik aku pon cari cicak ni..mmg betol pon cicak ni jadi bahan uji kaji sekarang

    ReplyDelete
  9. hurrmmmmm.....cicak ni memang sebok org cakap...
    aku pon tatau kalau abg aku x citer....tp aku mmg x penah nampak la cicak ni dlm umah..ntah wujud ke x kat pahang ni...

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::