Thursday, December 9

Baby are u dOwn5x!!! yess!! _**

arggGGggghhhh!!!!! tahap ketensenan melampau!!!
kenape??!

sebab rezult dOwn!!!
ni la zaman kejatuhan aku.......
dimana rezult aku x cecah dean list pOn...
wat the..??
aku rase mcm x penah blaja je sem nih...
rase mcm aku sangat berpOye-poye sem ni..
tapi sem ni aku jarang kuar..
sem lepas lagi mahsyuk aku berOnggeng...
tp sem lepas dpt 1st class je?
why??!!

mlm td lama sgt aku pikir..
mungkin ini la dugaan yg Tuhan nak bg kat aku...
supaya aku x riak, takbur, sombong dan berlagak pandai...
tp aku xde la berlagak pandai pOn b4 ni sbb aku taw aku x pandai pOn..


ataupOn mungkin jugak ni balasan Tuhan supaya aku slalu ingat kat Dia..
mungkin aku da jarang dekatkan diri dengan Dia..
jadi Dia bg amaran....


mungkin juga ini pengalaman...
supaya aku x rase terlalu selesa...
supaya aku rase ape perasaan jatuh...
supaya aku blajar bangun semula..
supaya aku lebih kuat....
supaya aku lebih menghargai erti kejayaan...

chewaaaahhh!!!

tapi betol la...
lect aku dulu..: Dr Nasrul Humaimi penah ckp ...:
dulu dia pOn bukan jenis yg pandai2...
rezult dia terok..
penah jatuh... dpt area 3 je...
tapi dia berusaha sampai la dapat buat Phd kat oversea..
sampai la dpt title Dr dan jadi engineer..tp jd engineer penat sgt..so dia tukar profession jadi pensyarah....
hehehe~

betul2..
kalau x jatuh camne nak jadi lagi tabah...
jadi aku pasrah dan aku bersyukur dengan ape yg aku dah dapat...
walaupun pOinter aku kini x jejak 3.3 pon..
tapi aku rase itu da ckup aku masih lagi ats 3..
dan aku rase ade lagi yg lebih kurang bernaseb baik dari aku...
jadi aku bersyukur sangat2 Tuhan masih bg aku rezeki yg cukup banyak ni..

dan kawan2 aku yg berjaya tu..
Tahniah!!!!
sem depan jadi sifu aku..! aku kne rajin belajar utk cOver pOinter!

sekian.......
nak nyanyi lagu Jay sean : DOWN.

3 comments :

  1. i suke post ni. i macam u jugak. down sangat bile tengok result but my frens sume nasihat kan i jgn down. and i'm ok now. baca entry ni lagi i bertambah better la. sebab ini mungkin dugaan dariNya. semoga kite akan lebih fokus dan ingat padaNya. Amin :)

    take care :D

    ReplyDelete
  2. tipu2..mane mungken ko jato...mb ko tak sebilik dengan beliau kot..tu sbb jato sket..

    ReplyDelete
  3. farhana : hurmmm.....betol..bukan kite sorg je yg rase ape yg kite tgh rase mse tgk rezult..huhuhu...bese la..pengalaman kan.. =)
    thankz~

    fiq : hahaha...aku pon rase..xde rumet ni aku malas gila..tgk buku pon x ingin nk pegang..g kls mls...sem ni mmg paling terok dlm sejarah~

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::