Tuesday, December 14

Aku mahu jadi cantik..bOleh tak?_**

Di pagi yg dingin ini....aku hanya ingin membebel....


Aih~

Aku nak jadi cantik..bOleh x?

Aku nak jadi cantik yg diiktiraf..


Camne nak ckp ehk?

Aku nak jadi cantik dari segi luar dan dalam..

Ade x perempuan mcm tu?

Aku nak orang yg alim kata aku cantik. Dalam mase yg same aku nak mamat2 rockers juga kata aku cantik dan aku juga ahli kongsi, gangster2, pelakon hensem dan perempuan hOt sume kata aku cantik?

bOle ke?

bOle je..kalau Tuhan dah bagi sesuatu pade seseorang tu, anugerah tu xde sape bOle deny..



Cuma mungkin aku bukan Orang2 yg layak.

Mungkin kalau aku diberi anugerah sebegitu, aku akan lupa diri.

Mungkin kalau aku diberi anugerah sebegitu,aku akan berlagak sombong.

Mungkin kalau aku diberi anugerah sebegitu,aku akan riak dan takbur.

Mungkin kalau aku diberi anugerah sebegitu, mungkin aku akan lupa itu pemberian siapa dan

Mungkin kalau aku diberi anugerah sebegitu, aku akan lupa pada-Nya.

Banyak kan kemungkinan..?

Jadi aku harus bersyukur. Ade sebab Tuhan jadikan aku sebegini.

Dan aku bersyukur kerana aku rasa aku begitu sempurna.

Sudah cukup sempurna bagi diri aku.

Kadang2 aku rasa cemburu, tengOk filmstar. Seksi, hOt, kurus, selim melim, cantik.

Kadang2 aku rasa cemburu tengOk perempuan yg dapat lelaki yg hensem, baik, pandai.

Kadang2 jugak aku rasa cemburu tengOk perempuan yg baik2, alim, beriman, tabah, penyabar.

Aku ni x bersyukur ke?

Taklah. Aku bersyukur sangat2 menjadi diri aku. Walaupon orang kata aku gemOk ke, hodOh ke, cacat ke. Aku tetap bersyukur.

Aku perlu fikir ade mereka yg lebih kurang sempurna berbanding aku.

Cuma aku kurang dari segi sifat2 dalam diri. Aku kurang penyabar, kurang tabah, kurang baik, kurang pandai, dan aku ade banyak kelemahan yg patut aku baiki.

Kesimpulan?

Aku sayang diri aku!

Aku takkan biarkan diri aku jatuh ke tangan lelaki yang salah.

Aku takkan biarkan diri aku diseksa oleh orang lain.

Aku takkan biarkan diri aku merana kerana sebab2 yang tak patut.

Aku takkan biarkan diri aku jatuh.

HAHAHAHA...

Aku bukan berlagak. Aku tak jual mahal. Cuma aku mahu yg terbaik untuk diri aku dan aku rasa aku layak mendapatkan yg terbaik untuk diri aku walaupun org lain kata aku x hebat mana.

Sebab? Aku sayang diri aku lebih.

Jadi..balik kepada asal..

bOle tak aku nak jadi cantik?

Hahaha...entri ini agak psikO...

AdiOos~



9 comments:

  1. "Walaupon orang kata aku gemOk ke, hodOh ke, cacat ke."
    ain ade orng kate ko 'hodoh' ngn 'gemok' k
    kalocacat tu penah la...

    waaahahahahahahahaahahaaaa..~~~~:P

    ReplyDelete
  2. HoOooo...ade je...adeyh la....
    sengal la ko syaie....
    huahuahua~

    ReplyDelete
  3. fyi,u look cute & sweet..
    why still x laku?(x laku ke choosy?)or heartbroken,,,maybe ur kind lookin for rite man,prince chrming,undestnding,wonderful..bla bla bla..
    but please listen to my opinion..
    in the end the only thing that u want is how u feel when with him,how he makes u feel,when he not around,how u 2 are connect in every way..
    not choosin the guy with A list that every women want~although most women do that but its normal.just give some thought bout dis k
    (sori 4 my blabering/ngarut/ntah ape2,i don know why tulis camni,i thought i know hows u feel & sori 4 wastin ur time read this,sayonara

    ReplyDelete
  4. correct.
    nak jadik cantik luar dan dalam sangat laa payah!

    nothing to be proud kalo just cantik luaran jek, dalaman lagik pentingg.

    phew, aku pon bersyukur je la ape yg allah dah bg, asalkan kite sempurna! ye dakk?

    ReplyDelete
  5. syaie :: hehe...ye la...aku gemok..sOb3..

    Anonymous :: hehe..thankz 4 ur info..its not dat la..im jus not socialize wif guy..sbb tu jarang sgt nk jmpe lelaki yg boleh tangkap hati ni..cewah..btol bukan chOOsy..if ade lelaki yg betol2 pikat i n seriously suka i, of course i akn open utk cuba terima..janji selesa ngan guy tu dah penting..juz sampai skg mmg xde...agknye org tgk muke aii ni cm player kot? muke jahat..sOb3.. hehehe..

    aisha :: betol3...mmg syukur sgt..cume skang ni nk baiki bhgn2 yg rongak tu jek..hohoho..

    lolly :: hoo...xde lorrr.... senyum sume org pon chantekk!!! ahn3??!!

    ReplyDelete
  6. face x jht la...cam player ade sket kot..?hahak~
    anyway, de reason me tlis ngarut cenggitu bcoz at that moment me thought u are more than that,maybe u think ur miss nobody but believe me.. someday theres gonna be someone special that u'll share a precious moment together.. just saw it in alice's vision.. hihi~

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa