Saturday, July 21

Dan lagi...

Assalammualaikum.. Salam Ramadhan.. =)

Hm...
tak de ape pun aku nak cite..cm biase..blOg ni da jadi tempat aku nak meratap kan...
aku tak bOle tido. dah sejam gOlek2. cmni la. termenung. terkebil. berfikir. fikir mase depan xpe, ini fikir mase silam. nOt good.

Hari2 terbayang kenangan dengan ayah. pastu mule la air mate ni laju je turun. cm air terjun. nanges la kau ain. bukan dpt pulangkan ayah pun. masalahnye, bile aku tau, still aku x bole terima.

ptg tadi gi pusara ayah ngan achik. achik tanam pOkok. kat bahagian kepala kubur. acik ckp, air dr akar pOkok bagus untuk rOh ayah. =) semoge roh ayah tenang. separuh nyawa gak la tahan air mata depan abg aku. memang name aku nak nanges depan abg aku, tidak la kan. sambil2 abg aku tanam pOkok, aku sedekah la Yasiin untuk arwah ayah.

kenapa la hidup aku mcm ni. selalu bile aku nanges, aku mst pikir, ayah aku dah tak de. aku dah x dpt tgk muke ayah lagi. xde da. seksa la berpisah nyawa cmni. biar la aku dpt tengok muke ayah, walopon nak kate ayah dah x kenal aku lagi. dapat tgk dr jauh pun xpe la. xnak ckp ngn aku pun xpe. xknl aku lagi pun xpe, xnak tgk aku pun xpe, nk benci aku pun xpe, janji ade. asalkn dpt tgk ayh aku bahagia. agaknye cmni la kan.

biar org yg kite sayang ade depan mata, asalkan dia bahagia. aku tak kesah. aku da paham maksud ayt cmni. lebih baik dia ade, bahagia walopon bukan dgn kite. tapi, ni dah xde depan mata. mane nak cari? mane la aku x merana. dua dunia yang berbeza. nak tgk pon x dpt. kalau ade lagi dlm dunia, paling kurang aku bole curi2 tengok. ni mane nk curi tgk kalau dah dunia lain2.

cukup lah. cukup2 lah rase cmni. perit betul la. aku x pernah rase merana seperit ni. aku x pernah menanges tak berhenti selama ni. 3 bulan lebeh. duk asrama, malam2 menanges bile teringat, dtg la gile, rase nak tido dlm kereta. balik rumah, ye, sume ade bayang2 ayah. sume nye berkait. lepas tu da la susah nak tido malam. lepas tu nanges. susah nak berhenti. nk sorok air mate dr mak, paling susah. bengkak le mate esok ni. lantak la kan. janji aku lega. seksa nye alahai hati ni. ase cm dah berkecai. bile nk heal wahai hati. aku tatau brape lame lagi aku jd cmni. mungkin bertahun.

putus cinta pon x camni la kot. putus cinta, bole la ko tengok org yg ko syg tu bahagia. xpe, kalau bukan ngn ko pon xpe, kalo ko syg dia, janji dia bahagia, ko hepi. itu yg aku rase. janji ko nampak lagi la dia. org yg ko syg. melainkan, org yg ko syg tu, dah xde lagi kat dunia ni. ok, kalau jadi cmni, aku paham cmne. memang harus la ko merana berbulan. susah nak hadap. mmg betul la filem pierre andre, "aku, kau dan dia" pompuan tu naik gila cmtu. tunang dia meninnggal eksiden. depan mate lagi. mane la pompuan tu bertahun x heal. kalau aku pon, damn la. mmg rase nak mati dah. serius nye tak bole terima. susah nak bernafas.


ye ye. aku tau. ni ayah. korg msti ckp lain. tapi ayah la satu2 nye lelaki yg aku syg sepenuh hati. xde lelaki lain kat dunia ni aku sayang cmni la. sebab? ayah syg aku sgt2. da byk berkorban utk aku. aku ade berkorban ape? ape je. haizzz. nanges lagi aku bile pk. x sempat. em. ayah x penah ckp dia syg aku. serius x pernah. manje2 ke ape, mmg tak pernah. tp dari ape yg ayah buat untuk aku, membuktikan dia sgt syg aku. yap. bagi aku, syg bukan dgn kata2. kata2 x membuktikan syg korg tu sume. sbb tu aku ckp, ayah la satu2 nye lelaki paling aku syg dlm dunia. xde lelaki lain dah. kalau ade, biar la dia jadi lelaki terakhir yg aku sayang sepenuh jiwa, suami aku.

cukup la kan. sambung2 la esok layan perasaan ni. kejap lagi nak sahur. haiz. tahun ni, family aku memang tak beraya sgt la. memang tak. sniri paham. xde rase sgt pun. daa~

No comments :

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::