Tuesday, November 10

ツ mY teArs...__1 litre of tears__

mate aku da bengkak?????
ahah! da lame aku x nanges bengkak2 gini...so skunk apesal aku nanges nie??
yeaaa.....aku tgk satu citer korea nie...tgkap leleh arh....xtahan aku....
tp nie bukan sal chenta yeap.....aku citer sikit meh....
citer ni sal seorg gurl name aya...dia disahkan mengidap penyakit 'spinnocerebellar atrophy'..
pelik bunyi nye....same pelik ngan penyakit nie....seksa weyh....aku tgk smpai nanges2...byg arh kalau sniri yg tanggung....biler tgk citer nie...aku rase bersyukur sgt kat Allah yg kekalkan segala kesihatan aku....aya nie student yg mmg periang..aktif..pandai...baik...
skali tetibe, dia dpt tau penyakit nie..mmg down la...ag down dr aku dpt C+ dlm BI sem nie...da mcm xde life..sbb pnyakit ni incureable..
dia slalu ckp kenape dia yg kene...kenape dia yg dpt penyakit nie...dia baru 15 tahun......dia akn lumpuh, x leh bercakap, and hilang upaya sikit2...dr umor dia 15 smpai la umor dia 20 lbh dia menderita..
bertahan.....x giv up an tulis diari smpai saat terakhir...diari dia org amek publishkn jd buku....cite ni adaptasi dr true story...dlm citer ni dia ade selitkan gambar original aya-san...
ape2 pon aku mmg sedeyh sbb kagum tgk dia nye semangat tuh...and siriesly..citer ni mmg touching....aku mmg feeling la tgk citer ni...jrg arh aku nak nanges smpai bengkak2 nie weh kalo xde sebab....
agi pon...coz citer ni based on true story...mmg kompem ag aku sedeyh sbb bygkan life sebenar aya tuh...and aya meninggal pade 1988...mse tu aku x lahir lagi....tp biler tgk citer ni aku bayangkan je citer ni kisah benar....mmg sadis...da la pelakot tu comel...adeyh la....
utk aya yg sebenarnye.....aku kagum ngan dia...masih menulis diari dan x give up smpai last hayat dia...
dia mmg kuat.....may God bless on Aya...

ni la keje aku dr malam td..tgk korea smpai habess.....aku mmg x jd keje lain kalo dah berhantu tgk korea..sbb tu la aku xmao tgk....nnt melekat dpn laptop...haihhh~
nak tdow pon da susah nie sbb mate da bengkak....nk tutop pon susah....
ape daa nk jd ngan aku nie...da pukol 5 pagi da pon.....aku tgk citer nie sebab tensyen ngan gred BI aku yg C+ tu la...so....gtg...
chiaOOo...tgk la citer nie....mmg besh kalau nak nanges.....




No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa