Sunday, September 20

☺ TodAy iS HaRi LayEr

As we know....today is hari rayer....
aku mencuri mase utk on9 di mlm hari tatkala semua org da tdo mati sbb penat.....
aku pon penat jugak walau pon xde r byk sgt keje aku wat....tp ptg td aku dah tdo....
so, xde la ngntok sgt mlm nie.....

yg beraye hari nie..
juz abg aku yg sulung, spupu2 aku dan family aku serta makcik2 aku...after dat, kitorg merayap le gi umah atok2 sedare aku....setiap umah mkn ketupat ngan rendang.....
perot aku da boncet cm cipan beranak....
tp x leh lwn lar perot abg aku yg mcm ade baby 7 bulan dlm perot dia tu....
meriah memang meriah...
kat umah ade sesi bergambar....salam bersalaman....dpt duet rayer...
guess whut? aku still dpt duit rayer till now....
n guess how much? ting tong yg hari ni punyer je de r dlm 90...
ni juz dr spupu2 aku n sorg atok sedare aku nie jer......giler kentang lah..
Alhamdulillah, dlm pade malang2 aku tyme rayer ade la jugak tuah Tuhan nk bg kn.....

dan seperti biase aku mesej le 'balak' aku....
dan masih agi mesej skunk nie.....seb bek mesej murah...
hwah3x.....

balik jer dr merayap aku teros tdow mampos...hujan ribut ke aku mmg x pedulik ag dah....
bgun tdo gi mandi pastu mkn ag....(byk kali aku mkn hari nie) then main mercun...
lepak2 ngan family kesayangan aku.....ngan ank2 sedare, ank spupu, spupu2 aku.....
main mercun...main bunge api ngan mak aku...:-jgn x caye mak aku main bunge api....ayh aku pon boleyh gelak.....

kt kg aku ni pon boleyh tahan meriah membakar duit nyer tu....
tp x leh lwn Felda Nitar tmpat mentua abg aku tu arh kn....tu versi perang zaman jepun tu....
kat sni non stop la bunyi mercun tp xramai yg main...
tgk2 pon tmpt yg same je lancarkan perang..busan gak....tp kayo gak dia bakar duit tuh....
seludup mercon kot?? Hihihi...spekulasi aku + mak aku arh kn...

td mak aku de cerite pasal zaman2 abg aku main mercun...lawak jugak bile bayangkan....
dulu2, umah aku blakang umah sorg chekgu abg aku nie....skali abg2 aku nie pon bakar meriam versi ape tah...plus, meriam dia ade yg pakai batang paip punyer version....
skali fire bergegar satu Felda....dah la bakar kat jalan rayer...
pastu jln tu berlubang mcm kne periuk api.....
esoknyer abg2 aku kne panggil ngan chekgu dorg...
dpt ceramah free arh agknye...
waHkakakakah~


ape2 pon aku juz nk habaq...walaupon ade yg x suke mercun, ade yg larang main mercun...
tp kalau mercun xde x meriah...
series............
even mak aku yg x suke mercun nie pon ckp cmtuh....zaman dulu lagi lah kn...
pakai meriam buluh gune kalbaid....sekali hentak bergegar satu kampong....
baru lah raye tu ade erti...tp bukanlah dengan hilang kaki tangan sebab kene mercun..mungkin bnd nak jadi..(pandai je aku wat ayt)
so, okeyhlah.....
utk entry kali neyh...x byk cite best aku nk kasi story.....
ape2 pon...esok masih hari rayer beb.....
sambutlah selagi ade umor.....selagi masih mampu dan selagi masih bernafas dengan ape care sekalipun......selagi masih ade family ...dan selagi nadi masih berdenyut.....sebab rayer tu xkn meriah kalau bukan kite yg meriahkannyer.....
ChiAoOOoo~


i wish U aLL HePpy HaRi rAyA!!!!! HoHOhO!!!










No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa