Saturday, September 19

☻ KiSaH MiStEri Di MaLaM rAyEr ☻

..aku ade sedikit kisah malang utk raye kali nie..

hurmmmmm~
agk susahlah sebab masalah ni masalah yg dikongsi ngan family....

bile raye dtg je..masalah yg paling common skali mestylah DUIT kn.....
iye kawan2~
tu masalah terbesar family aku skunk nie diikuti beberape masalah2 kecik....family aku belum dpt duit yg telah dilaburkan di satu agensi yg boleh dipercayai.....oleh kerana msalah2 teknikal yg dihadapi, duit2 tu akn dpt selepas raye la gamaknyer...sebab pembayaran dan urusan bank akn stat lepas raye...hari rabu...gila~

sebelum raye nie??
bedal je la ape yg ade....lebih dari cukup bg aku bile pikirkan ade org lain yg lebih susah dr kitorg...tp ape2 pon tu xkn jejaskan kemeriahan aku nk sambut rayer cume myb akn ade sikit rase x bape best tu la kot.....abg aku pon terpakse memborrow my money rayer nie..
seb bek la biasiswa aku tu x pulun abeh ag..kalo x...kering lah aku dan keluarga aku tahun nie punyer raye....

aku ni sebenarnye baru balik kampong...td berbuke la kat rumah mentua abg aku kat Mersing...
pergghhh~ mknn mcm x hengat dunia aku nak telan..
ketupat, soto, rendang, lontong, sambal kacang...semualah dah siap....dah mcm malam raye pulak...after buke kitorg maen mercun....
second pergghhh........
memang meriah gila.....jaoh beza kalau kat bandar ngan kat Felda nie...org main mercun mcm mengalahkan sambut tahun baru....dah la tu, mercun bukan yg cikai2 beb...yg kaler warne warni...sampai ats bersepai keluar bunge2 tu..
ape lah namenye...aku pon x tao...tp aku tau menatang tu mmg mahal...
de cecah rat2 jugak kot harge dia..
x tao la kalo pak cik polis rampas pastu bg ank dorg main kn...
=)
abg aku dan ank2 sdare aku mmg x tggal la nk join....
skali tgk, da mcm zaman perang jepun dah kat kg abg aku tu...
seronok gila lah~


dan mase perjalanan aku nk balik ke Pasir Gudang, Johor mernagkap kampong aku yg tersayang nie, nk jd story:-

mase dah dekat nk smpai ke kampong aku tu, tetibe abg aku de terlanggar satu bnd yg mcm kayu jugak kot....
skali keta da mcm x stabel pulak kn...
skali check tayar da bocor..kempis leper tayar kete proton Persona abg aku tu....
dah la keta baru seyh...
x mcm satu keje lagi nak tukar tayar..
seb bek kitorg balik 2 buah keta...
plus kete Myvi bapak aku kn....so, same2 lah kami menukar tayar keta di tgh2 hutan Felda Cahya Baru....agk seram la malam2 raye ni....
x byk kete yg lalu kot....

after tu kitorg menyambung perantauan kitorg yg dah dekat sejengkal je ngan kg aku tu....
tp smpai skunk kitorg dok musykil..bnd ape yg abg aku langgar?
smpai bumper kereta pon terkopak...tayar belakang yg bocor...bukan tayar depan....
dan knape kereta ayh aku yg follow blakang abg aku x kene efek pon?
masih lagi misteri.....ape2 pon....
esok...??!!! RAYeRRRRRR!!!!

MaLam iNi adeLah MaLam RayEr!!!









No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa