Thursday, September 17

CeriTa mLm iNi....

sekarang nie.......
aku dok bersantai kat ruang tamu rumah aku....
baru je sudah mkn rojak buah + donat.....kenyang kan?
sgt kenyang perot aku skunk nie......haihhh~
makin gemoklah aku pasni....





angin lak tiup sepoi2 bahase......
rumah aku kat kaki bukit.....dan tepi tebing.....
dr rumah aku nampak lah pemandangan bukit ridan yg nyaman dan belom kene toreh ngan mane2 pembalak ag....xtao lah mcm mane 10 tahun akn dtg......
harap2 alam semulajadi kat sekitar rumah aku ni berkekalan.....

mase berbuka td, lauk yg aku mkn biase2 je....
sayur msk lemak, smbal belacan, ikan masin ngan ikan msk sambal.....
tp oleh kerana mak aku yg masak.....tentulah aku mkn smpai habes......
biler diingatkan, lauk2 yg aku mkn mase kat hostel sedap jugak...
tp bukan selera aku kn....mesti korg pon same jugak.....
air tangan mak ni lain rasenye.....

mak aku ade buatkan 3 jns kuih raye...
dia sempat buat ngan besan dia....iaitu Cik Munirah....
dorg ni kalo jumpe mmg x henti2 berborak...
aku yg darah mude ni pon buleyh join sekaki.....
(da mcm makcik2 jugak la kalau aku join tu)
Cik Munirah ngan Encik Absal slalu belikan aku brg2....
slalunye dia igt kat aku lah....mereka ni ayh mentua dan mak mentua abg aku yg sulung...
(along aku)

ermmmmm......
aku mmg lupe ke nk citer sal family aku?
x pernah lagi kan.....xpe2x...nnt aku igt aku letak.....
tapi family aku biase2 je.....bukan golongan bangsawan...
cukuplah keluarga simple yg normal dengan kaseh sayang......
sgt2 mencukupi.....

erm.....
nampaknye mak aku dah tdo kat sofa.....
tu tempat febret mak aku nk tdo...dah paham sgt da.....
soh masok tdo kat bilik pon tggu la kol 11, 12 nnt.....
kucing kesayangan aku ntah kemane la.....senyap jer.....esok kene mandikan dia.....
ngee~ seronok2x....
okie.....chiaOoo....





No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa