Thursday, June 25

sAmBungAn sAdiS sTorY aKu~

haa~
cite sal kak N tu de sambungan....
::

kak N da dpt insuran pertama dia...
ratus riban gak lah....
tapi disebabkn cek yg da basah, so, transfer duit tu jd lambat la....

then..
insuran kedua kak N...
tetibe dpt tao tarikh last nak tuntut lak kelmarin....
haihhh~
memang cm lintang pukang la gi uruskan...
malangnye dunia ni kalo buat ape2 sme kne pakai duit..
so, kne la kak N cari la 25 ribu nak bayar ntah ape2 ag lah....

mak kpd cik M memang byk duit simpanan...
tapi korg paham2 je lah...
org tua simpan duit mestilah utk kegunaan sniri..
duit tu lah sakit pening dia.....utk mase depan...
so...
mestilah susah kalo nk gune duit mak cik M..
tp dlm keadan terdesak nie..
cik M, cik S dan kak N pon merayu la kat mak cik M nk pinjam duit...
mak cik M yg paham keadaan tu pon angguk je ngan tenang...
yg len2 sme da meleleh air mate...
sket nye terharu sbb mmg tgh terdesak nak gune duit...

utk mengelakkn mak cik M rase kne tipu duit dia tu ke ape...
dorg nie bawak skali mak cik M pegi buat urusan bank....
barulah mak cik M nmpak duit nye tu pegi ke mane....

haihhh~
ade lagi la pulak...
dtg la family mentua kak N yg tetibe bawak duit 30 ribu...
dtg kat bank tu...
nk tuntut insuran tu jugak...
punyelah terkezut kak N...

ye la...
mase nk kebumikan arwah suami kak N ari tu, dorg kate xde duit....
baru je nak gune 1 riban lebeyh....
skali nk tuntut bawak 30 riban la pulak..
byk tuh....
kak N x layan dorg....
cik M ngan cik S pon kate kalo ape2 jgn libatkan dorg....
pas uruskan sume...
rupe2nye org bank tu sngaje lambat2kan proses duit tu...
padan le....
nak amek untung ke ape tah....

stakat nie name insuran tu masih lagi pade arwah suami kak N ....
pas sbulan..
kalo isteri arwah x tuntut..
maka duit tu boleh dituntut oleh keluarga arwah...
(agknye sbb tu la mak mentua kak N dtg...da get ready da)

kak N jumpe la ngan sorg ni (peguam ke or pegawai bank..kurang pasti)..
dia lah yg tolong cepatkan proses2 tu sume....
n dia kate dlm mase brape minggu lagi duit tu buleh kuar....
kak N pon dpt gak bantuan dr sorg dato' nie..
dia la yg desak org2 bank tu cepatkan sket byran tu...
(dato' ni kawan cik M ngan cik S)

skarang ntah ape lah cite kak N ye....
seksa jugak idup dia...
aku pon x tao lah.....


Hi5 Emoticon

No comments :

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::