Monday, April 23

Sebulan menjadi aku.

genap sebulan arwah ayah pergi. aku tak boleh tido. kenapa. aku pon taktau.
aku tau meratap pemergian seseorang x baik. tapi maap la, aku manusia yg biasa. lemah sgt.
dah sejam aku cube tido. memang x mampu. aku rindu sgt. rindu sgt2.
peritnye rindukan seseorang yg aku sayang selama 23 tahun ni dan hilang dr aku sekelip mata. tak mampu la. serius aku x mampu. aku x cukup kuat. tp slagi aku mampu bertahan aku yakin aku bole. lagi pun sedih aku biar la aku simpan.

aku just nak cakap aku rindu. rindu sangat2. muncul dlm mimpi pun cukup la. sekali sminggu pun aku da syukur sgt2. penat nak tahan rindu mcm ni. putus cinta tu kecik je. aku taktau nk ckp rindu aku mcm mana. air mata dah sebaldi pun x bole hilangkan rindu aku. serius. aku tau keadaan mak aku mesti la lagi tak okey dr aku. sbb tu aku kne bertahan. kne kuat.

ayah, ain rindu sangat2 dekat ayah, ain tau ain bukan anak yg baik. ain x sempat nak balas jasa2 ayah, ain x sempat nk bagi ayah tengok ain graduate, amik ijazah, dtg konvo ain. gambar same2. ain tau tu impian ayah kan. ayah susah payah suruh ain belajar pandai2. ain dah cube yg terbaik nak tunaikan impian ayah taw. ain nak bg ayah rase pakai keta besa. bg duit gaji pertama ain. ain nak ayah jadi wali ain mase ain menikah. tp sume tu x sempat. Tuhan x izinkan. mungkin ada hikmahnya. ain belajar, buat yg terbaik sume untuk ayah. tp skang ayah dah takde. semangat ain dah separuh hilang.ain teruskan mane yg mampu je taw. ain nak ayah tau, walaupun ain tak manje dengan ayah mcm anak2 org lain, tp ain sangat2 sayang kat ayah. tp ain taktau nk tunjuk mcm mana. ain akan selalu doakan untuk ayah di sana. doakan jugak untuk ain dapat bertahan teruskan hidup ni dan jaga mak.='( ain kan da besa. ayah selalu pesan suruh ain jaga diri. jaga mak nanti. ayah dah tau ayah nak pergi dulu rupanya. tp ayah x sempat tnggu ain grad pun. ain cuba yg mana termampu je taw ayah.

ain rindu ayah. dtg la dalam mimpi ain. sekejap pun jadi la.

3 comments :

  1. Sabar ye Ain..salam takziah drp saya.. ;)

    ReplyDelete
  2. ain...sabar sayang....kita tak tahu camaner nak tenangkan hati ain...
    insyaALLAH...ayah ain sangat bangga ngan ain...ain tak pernah menghampakan dier...walaupun ain kasar...tapi dier tahu, ain anak yg baik...

    arwah semestinya seorg yg sangat baik...takkan ada insan yg boleh menyenaraikan keburukan dier...

    ain, percaya lah...Arwah pun sangat sayangkan ain...dier tahu ain sayang dier...Ain dah buat dier bangga dah pun dengan mendoakan dier slalu...

    ReplyDelete
  3. huhuhuhu....thankz... cme kdg2 tu da dia giler sket..bile dtg rindu tu...ase nk guling2 tahan... =(

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::