Wednesday, June 21

Repeat Berbuka Puasa di BIGFOOD, Johor.

Malam Ahad yang lepas, 18 Jun 2017, aku repeat berbuka puasa di Bigfood, Nong Chik Height. Aku makan berdua dengan kawan aku, Pipah. 

Kali ni kitorang datang lepas solat Maghrib siap-siap dekat rumah. Jadi, tak ada lah rushing sangat nak makan. Santai je. Dalam pukul 7.45 tu kitorang gerak dari Bandar Baru Uda (BBU) ke Nong Chik.

Masa menu kitorang baru sampai tu, aku perasan ada satu family yang agak ramai ambil tempat dekat sebelah meja kitorang. Aku nampak diorang tak selesa sebab meja tu kecik, diorang pulak lebih dari 6 orang dengan baby lagi, itupun macam ada lagi yang tak sampai agaknye. Aku cuba renggangkan meja sebab tempat duduk diorang nampak sempit. Rasa bersalah pulak meja kitorang yang empat orang tapi kitorang just makan berdua je. Diorang pun cakap, "takpe..takpe..muat ni.."

Then, staff Bigfood tanya kalau kitorang boleh pindah tempat tak sebab nak bagi ruang dekat diorang. Kitorang dengan laju je setuju dan staff angkat makanan kitorang pegi meja lain yang berhampiran. Gila ko nak makan dengan tanpa rasa bersalah bila orang lain bersempit dekat sebelah meja ko. Aku tengok diorang pun dah tau tak selesa jadi apa salahnya kitorang berkorban demi kebahagiaan family lain. Aku rasa kalau orang lain kat tempat kitorang pun, sure akan buat benda yang sama :) Diorang pun terima kasih sangat sebab kitorang willing nak bagi meja kat diorang supaya diorang ada extra space. Lagipun sebelum ni ada kes kawan aku tersalah bayar dekat Bigfood dan staff diorang gigih melayan karenah customer yang cuai ni. So, aku tak berkira sangat. Orang buat baik dengan kita, kita balas baik. Right?

Masa aku pindah tu aku tak pandang sangat pun muka diorang sebab aku malu. Aku memang ade habit pemalu sikit kalau buat benda-benda acah-acah baik ni. Hahah!


Muka gembira dapat makanan.

Date for two!

Nampak menyelerakan tak? Hehe. 
Kali ni aku order Kapten's Lamb Honey Grill. RM28.


Nasi Goreng Tomyam Beef. RM8.


Penaja utama event berbuka puasa, Bride-To-Be, Pipah! 😍


Kebetulan ada satu family yang sporting tengah celebrate birthday. :)


Review:

Kapten's Lamb Honey Grill

Berbanding Lamb Chop yang selalu aku order, rasa menu ni lebih manis dan soft. Dagingnya well-cooked dan di grilled dengan rasa yang padu. Cuma yang manis adalah sos nya, dah nama pun honey kan. Harus lah manis sikit. Aku sebenarnya lebih suka Lamb Chop biasa. Mungkin sebab Lamb Chop biasa menggunakan sos black pepper which is memang sesuai dengan tekak aku dan portion Lamb Chop lebih banyak kalau tak silap aku.

Nasi Goreng Tomyam Beef

Untuk mereka yang tak boleh skip nasi, menu ni memang menyelerakan. Dengan portion yang banyak, nasi satu mangkuk besar, aku taktau lah kalau orang tak kenyang jugak. Bagi aku rasa dia not bad. Beef dalam nasi pun banyak. Korek-korek je jumpa beef. Tadaa ~



Time nak bayar tetibe Pipah cakap dia belanjer. Oh my! Bahagia bila ada kawan bayarkan makanan ko yang harga RM30. Dah la aku mentedarah menu mahal. Rasa macam nak berguling turun bukit 300m. Saje je Pipah nak pancing aku rasa bersalah kalau tak datang wedding dia nanti tau. Hahaha. Thanks Bride-To-Be, Semoga ko dimurahkan rezeki. ^_^


No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa