Tuesday, June 6

Port Download Drama Korea (2017) dan Cara-caranya.

Soalan ni femes di kalangan kawan-kawan aku. "Mana nak tengok drama korea?".
Aku sendiri pun selalu google je nak tengok drama. Tapi, oleh kerana aku dah rajin layan drama sejak jadi student dan penganggur, so aku share idea-idea dan cara-cara nak tengok drama korea untuk korean drama maniac sebab ada la port-port yang memudahkan kita nak layan drama. Yang aku list kan adalah tempat fevret aku. 



Descendant of The Sun.




Dramanice

Click Here - Dramanice


Watch Online


Click 'X'. Sometime akan ada advertise yang keluar. So, just tutup semua pop-up tu. Tak penting. Make sure still ada kat page yang sama. 



Then, dia akan keluar macam ni. Tekan play. Of course, lepas tekan tu akan ada pop-up yang keluar. Tekan 'play' tu banyak kali (sometime lebih dari 4 kali) sampai video play. 

Untuk download


Scroll bawah sikit sampai jumpa button ni. ^_^. Click. 




Dia akan bawak ke daerah ini dalam tab yang lain. Click Download. Sometime ade choice untuk pilih 360p, 480p, 720p. 



Selalunye aku akan pilih 720p, walaupun file besar sikit tapi puas hati gambar cantik dan clear. Kalau tak ada choice, ambik je lah mana-mana. Kalau tak ada langsung, means tak boleh download. Maka, sila lah berpaling tadah ke port lain. 

*Domain dia kadang-kadang bertukar. Tapi yang perkataan Dramanice tu memang maintain. 


My Asian TV

Click Here - MyAsianTV


Watch Online

Cari Drama yang di ingini kat bahagian search (bahagian atas - kanan.)


Tunggu 5 saat. 



Click "Close ad & Play"



Sometime akan ada pop-up iklan yang keluar. Tapi dia tak akan direct kita pada page lain. 



Download 



Click kat bahagian "Download"



Dia akan direct ke page ini. So, click mana-mana episode yang nak download. 



Bila dah sampai sini, click mana-mana option link untuk download. 
Dia akan save through browser. ^_^


Aku lagi suka tengok kat My Asian TV tapi kadang-kadang drama yang aku nak tak ada kat sini, so kena la cari kat tempat lain. 


Doramax

Click Here - Doramax

Aku jarang guna Doramax ni ni sebab nak cari tajuk susah sikit. Tulisan dia kadang-kadang complicated, bila search dia akan jadi "Not Found". Padehal cerita tu ade je dalam lubuk tu.

Tapi, kat sini option untuk link banyak. Step tak banyak beza dengan yang atas. Make sure 'click' banyak kali sampai dia direct pada link yang sepatutnya dan memang normal akan ada banyak iklan pop-up keluar bertalu-talu. Nak layan drama korea free memang macam nie susah dia. :P




10 comments:

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa