Monday, March 15

Isnin yang Hujan_**

sepatotnyer...petang Isnin yang indah nie ade perlawanan futsal...aku jOin...walaupon pengurus kami, Syaza xder...tapi perjuangan nampaknyer perlu diteruskan.....
tapi paham2 la kan...kemalasan melanda....aku jugak merupakan golongan yg tidak tahu bermain futsal....oleh itu, aku berdoa.....akhirnya, Allah mengabulkan doakan aku lalu dengan kuasa-Nya, hujan yang penuh rahmat petang ini pon turun dengan lebatnya.....sO...??? Futsal batal!!!!!

dah la kan Rabu Khamis ni aku ade test....study pon hampeh Gred A....ini pon aku siap leh on9 lagi tanpa rase gerun pon dan dengan x bersalahnyer, aku boleh lak lepak2 ngan kawan2 aku berborak td (ala2 ngumpat la jugak) ..aku pon x tau la nape hobi org pompuan nie memang suke ngumpat ahn....aku ade niat nak berubah..mungkin aku kena dapat bilik seorang dulu...xde la aku berborak and xde la org slalu dtg bilik aku....sO..boleh kurangkan bercakap....

tadi aku bukak satu page fesbuk kawan aku nie...laki nie dulu kelas aku....dia berperang ngan awek dia b4 nie....perghhh.....macam dunia nie dorg je la yg wujud....punca...???
awekz dia bergambar ngan laki ramai menimbulkan kejeleysan pade si pakwe ini...
lepas tuh....berita terbaru....dorg dah berdamai....hahahaha...lawakz seyh....bersayang-sayang..i love u...fuhhh...kejap jer.....aku yg tengOk nie sangat pening dan takot lah....
yer la kan..belum kahwin....bOleh la..cube kalau dah kawen..tengah marah...
ntah2 si suami x dapat tahan sabar..silap2 bOleh jatuh talak...kan dah merana..takOt2...

cakap pasal kawin....aku respek la pade mak ayah aku, saper2 jer la yang boleh bertahan dengan perkahwinan mereka sampai pulOh2 taOn punyer kn....
sume nilai kena amek kira bile dah kawin....zaman skang ni..senang betOl orang bercerai-berai....takOtlah..dah ade anak pOn leh gaDoh2 lagi....sebenarnye....dua2 kena timbang rase....kena seimbang kn....sebab tu kena cari yang sesuai...bukan pakai sebat je nak buat bini or laki ni....benda2 macam ni kena pikir betOl2....
zaman dulu, isteri patuh je pada suami...skarang nie....ramai la pulak isteri2 yang curang...suami pOn banyak je...susah nak cakap...sebab aku x berada di situasi mereka dan aku x faham sebenarnye walaupOn aku cube nak faham...

x same kalau kite ckp kite faham tapi beban tu bukan kite yang tanggung.....

seterusnya....aku xtau nk cakap ape dah..nampaknye malam nie aku akn berhempas pulas study 2 subjek....cOntrOl + E2......tapi.....nantikan je lah..aku x tau sejaOh mane niat aku ni kesampaian....hehehehe~ banyak gOdaan dOk kat U ni..siyes lah~

Ouh ya...tadi aku ade jumpe Timbalan Dekan...Prof Johari...small matter punye pasal..sampai cari beliau...nak mintak persetujuan utk tukar jadual final exam kitOrg....sebab b4 ni...1st and 2nd draft xde la paper yg bertindih hari....tibe2 final draft nyer schedule...haram....kOl 9.30 exam pastu kOl 2.30 de exam ag..mati la Otak aku camneyh....Prof Johari yang busy tu sanggup jugak layan kitorang..memang baiklah....same je macam Dekan fact kitorg...Datuk Prof Ahmad...fuhhh....sanggup abaikan keje beliau yg banyak tu semate-mate nk bg Motivasi kat kitorg yg tengah dOwn time tu ngan subjek EMT.....dekat 2 jam lak tu dia bg nasehat...hadOii...orang2 atasan nie mmg betOl2 baek cmni kah?? aku terharu + respek la kalau diOrg memang betOl2 jage kebajikan student dan diOrang memang layak jadi org tertinggi fakulti kami!!!!....we VOte 4 U!!!

ahah!!.....
tadi kwn aku Nisa hilang duit dia RM50...b4 nie dia dah hilang RM100 dah....bayang arh minah nie....asyek ilang duet je..bukan singgit seposen....da ratOs2 tu...kalau kat tangan dia ade riban2...memang lesap agaknye..malangnye kehilangan beliau tidak dapat ditemui...mungkin berada di Pusat Karaoke U Mall ataupon Kedai makan Pak Ali....tempat2 kejadian yang disyaki lah...alahai Nisa....kalo ko blnje aku mkn seaFoOd ke kn bagus dari hilang..dia pOn ade ckp gitu..membazir je...jgn sedeyh2 ye Nisa....ade hikmah agaknyer.....

aiyaaa.....suda pukOl 6 lorh....nampaknye..........
aku harus beredar.....menjarakkan diri dari laptop....(niat nak indah je)
jadi..dOakan lah aku ya.....aku ini insan yang lemah.....x mampu sangat tapi terus berusaha....
aku gagal biler aku stOp berusaha.....yess..yes...yess.......!!
merapek meraban dah nie....wOkeyh2....

ChiaOOoo.~





4 comments:

  1. indahnye niat die..hehe


    salam singgah oleh ZE ..=)

    ReplyDelete
  2. erm... boleh ke tukar jadual final sebab macam tu
    ? saya dulu pernah final exam pagi petang ni.. macam dua tiga kali jugakla... tp kitorg xdela mintak tukar... ape nak takut... hidup mesti terus.. hehehehe

    ReplyDelete
  3. semoga dapat jawab test yer.
    gud luck ketua blok!
    ngeh3~
    :)

    ReplyDelete
  4. lalala~ niat memang baik...buatnye x gak....hehehe
    nk tukar jadual susah la gak..tp kne ade usaha....yg penting..semangat!! try je kot...kalo x dpt layan jer la... =(
    huhuhu...semoge stdy la harapnyer....tenkiu2... =)

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa