Monday, December 24

Soal kawen

Dulu aku slalu ckp cmni, "Aku nak suami ensem sebab aku nak anak-anak aku lawa and hensem."

Wah so stupid idiot of me. Sebenarnya muke suami tak penting. Yang penting adelah perangai suami yang boleh jd teladan untuk anak anak. Well kalau korg dpt yg pakej dats gud. Tu satu extra utk korg. But please, setelah lama aku berfikir, mmg behaviour of ur husband tu lebih penting. Sbb tu lah yg akan mencorakkan anak-anak. Ibu mendidik tp selalunya ayah yg akan menjadi contoh.

Dah kalau suami korang dok enjoy je. Then main perempuan lak, suke balik malam. Suke enjoy sgn kwn-kwn. Tak ingat rumah tangge bile ada anak and isteri kat rumah. Apokobondo eh jang. Bek toksah kawen kan. Sbb tu bile dah kawen, byk mnde nak kne fikir.

Bersediakah aku untuk korbankan kegembiraan tu semua? Takut belum puas dan belum sedia untuk dikongkong. Haih. Dan betullah, aku belum sedia nak jd seorang isteri bile betul betul fikir. Bagilah aku masa. Takyah nak tanye lah cmni. "Bile nak kawen?" "Bile majlis ko?" .

Eh psiko topik ni kan? Mcm lah aku nak kawen dah. Hahaha. Rase mcm dah matang sikit sebab aku rase aku dah makin memikirkan soal soal yg serius utk mase depan. Pengaruh kakak kakak ipar dan abg abg aku lah ni. hihihi.

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa