Friday, December 21

Sebuah harapan

Kesedihan hati. Biase untuk seorang perempuan. Yap. Aku admit. Aku pun pernah lalui. Lebih parah dulu. Tp tu semua ajar aku untuk tabah, kuat. Dan aku x pernah serik untuk mencuba kebahagiaan baru. Siapa tak nak org sayang kita kan?

Aku mengaku. Aku cemburu sgt tgk kwn kwn aku yg dah berkapel ade org syg, ade org caring, ade org jage mkn minum, kejutkan bangun subuh, rancang mase depan same same dan susah senang masalah pun kongsi sama sama. Hurm. Yep. Siapa tak suka? Kite syg org dan syg kita berbalas. Sah sah sgt bahagia. Ade dalam dunia sendiri bile berdua.

Td seorang kwn berkongsi kesedihan ngan aku. Ape perasaan bile org yg kita syg bakal berkahwin dgn org lain? Rase tak tentu arah, marah, sedih, kecewa. Kan? Tentulah. Kalau tak tu bukan syg namanye. Tp apa boleh buat. Telah tertulis dia bukanlah jodoh kita. Buat apa menunggu.

Ye aku tau. Kalau cinta mati mmg kita akan tggu. Tp itu jugak kita panggil bodoh. Sbb? Sbb kita ade pilihan utk mulakan hidup baru tp kita memilih untuk gagal kerana cinta. Maka sebelum bnde mcm ni jadi, aku akan paksa diri aku move on awl awl lagi. Sekurangnya kami akan sama sama bahagia. Adil kan. Boleh masuk novel. Happy ending. Kite mungkin akan rasa cemburu bila tgk dia bahagia. Stupid idiot lah kalau tak jeles. But jeles dr persaingan yg sihat. Maka kita akan move on untuk cuba lebih bahagia. Ko takpayah lah nak guna bomoh bagai tu bangang namanye. InsyaAllah. Kalau kita berusaha pasti ada ganjarannya. Tak perlu lah nk sedih sampai sejuta tahun kan. Kebahagiaan boleh dicari. Memori adelah pengalaman. Memori takkan terpadam tapi sejarah mengajar kita lebih matang. Fuiyoo.

Maka dengan ini, saya ________ berjanji akan lebih yakin dan berusaha untuk mencapai kebahagiaan saya sendiri. Saya juga berjanji saya tidak akan mengulangi kesilapan yang sama!

^_^

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa