Tuesday, September 22

KonvOi BerAyeR aKu!

well.....
dah lame aku x mengomel kat entry 'best' nih....
xde mase lorh...agk bz gak kat kampong aku nie...
walaopon aku bukanlah org penting kat cni tapi boleh dikatekan byk gak la keje aku kat cni....
dah 2 ari kalo x silap aku x membebel kn?giler arh.....

semalam, aku pegi berayer lorh...penat.....
4 bijik umah aku serang ngan sdare mare aku...
lenjan 7 biji keta.....mcm nk pegi berperang lak....
hadoooYyyy.....penat x hengat...tp best.....
kereta2 yg terlibat adelah:-

nissan - grand livina ,
toyota - vios,
perodua - myvi (bapak aku),
2 proton - persona,
proton - satria,
volvo

semasa di higway baru skudai, ulu tiram...
kereta2 ini telah berlumba.....
dimana kemenangan berakhir ngan nissan grand livina yg ade 6 penumpang di dlmnyer...
kah3x...giler r....

nk tao....
aku naik vios makcik aku...
spupu aku yg bawak....sekali acah r keta2 konvoi yg len....saje je nk test power vios...
skali de org bengang lak sebab kitowg lambai2....
persona dan livina nmpak cm hangen lalu memotong vios..
akhirnye mereka syok sniri berlumbe sesame mereka...
sampai di depan..kami terlihat livina dan persona brenti tepi jln..
sebab? kah3x..
dorg mane tau jalan nk gi umah mentua spupu aku yg pompuan ni
(spupu aku yg naek keta satria)
lawak2...skali abg aku yg ke-3 tu sesat jln sbb dia potong keta laen then terbuat u-turn...
kitowg ni tggu arh kat simpang masok seri saujana, ulu tiram.....
kesian abg aku...kene gelak je ngan makcik n spupu2 aku yg len..
kui3x.....sbb salah jln kan...

tp semalam mmg syok..
berderet je kereta....
last konvoi rayer pon mase rayer 4 tahun lepas....

hari ni aku x folo abg n pak cik aku merayap gi beraye..
nk rehat..
mls...
on9...
men poker......
lepak2....

hujan pon lebat td.....
sedap nak tdow...

duit rayer aku ade la dlm 150 kot?
ntah la..
aku x amek port pasal mnde alah nie..
aku terkejut gak sbb still dpt dwet rayer....
klakar je.....tp dah dpt..
Alhamdulillah je la kn...
rezeki...
:P

so.....aku x tau la nk balik UTM biler.....
al maklum ar....nnt naik cuti da nk test..
hampeh!
x stdy ag.....mati aku weyh~

mungkin esok or lusa aku blek kot?
ape2 pon....raye tetap hari rayer...
x kire la dimane anda berada~
:)

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa