Friday, September 18

Dua HaRi sEbeLum rAyeR ♫ ♫


Ank sdare aku yang comel dah balik......comelnyeeer......td baru lps dia dtg bilek aku mintak pensel ngan kertas....umur dia bru 2 tahun......name dia Hurin Qasrina.....hihi...
nakal jugak.....dah pandai ckp pelat2 sikit.......mmg comey gila lah.......muke byk ikot ayh dia merangkap abg aku.....aku suke dgr bile dia panggil, "atooooOok"...
mmg buat aku tersengih jer......

kat luar umah aku skarang mmg dah non-stop bunyi mercun...bese r..
rayer2 ni dorg men lwn2.....dlu aku de gak join bnd2 bakar duit ni bile abg aku yg ke2 balik bawak mercun...
mcm2 jenis....aku pon mmg slumber r menibai mercun2 dia yg banyak gila tuh.....mcm x igt dunia kalo lawan ngan jiran selang 2 buah rumah aku nie....tp tu cerita 3,4 tahun lps....cerita lama.....

sepatutnyer mlm ni aku dah balik kampung aku kat Pasir Gudang...tp skunk aku kat Muadzam Shah lagi...ape kes???
ni la namenye aku x jd balik beraye mlm nie....aku balik esok pagi lepas sahoOr kot....kat rumah aku skunk nie ade besan mak ayh aku ...beserta abg aku yg sulung dan familynyer...Hurin tu ank abg aku yg sulung tu lah......td ade ke budak kecik tu gi gondam laptop aku smpai dia tkn ape tah, browser internet aku nih da jd pelik..ade je keje budak nie.....seb bek laptop aku x kiok...aku baru je format ari tuh....haihhh~

ade sedikit citer sadis ptg td:-

Sedia maklum, dunia aku kn sudah terbalik....siang aku tdow...mlm aku berjage...
standard r tuh rutin harian aku kat hostel....
and then td tetibe aku terjage dah pukul 7..dah nak buke...skali aku bgun je ayh aku bebel2, marah aku sbb bgun lmbt, x tolong mak aku, balik serupe x balik je....mule2 aku mcm nk ckp jugak tp aku stop je....kang dia berangin, ade jugak aku x berbuke nnt....
sedeyh jugak.....cume malas nak lyn rase hati...nnt hati aku jugak yg menangis...

sbb jenis mcm aku nie, biler aku x melawan, aku pendam, hati aku sakit..kalau aku melawan, aku x simpan dah ape2 dlm hati....

ade lagi satu story jugak:-

tgh hari td aku ade mandikan kuceng aku yg kiut miut tu....
hehehe.....mmg kuyup lah badan dia.....comel sesangat......menggigil dia mandi....
kuceng cmni mmg kene slalu mandi jugak sbb jenis bulu tebal and cepat panas...
kalau x nnt sawan dia dtg.....korg pernah dengar ke sawan kuceng? nk tau tanyelah aku...aku dah ade pengalaman....





aku baru je balik dr Tunas Manje...bg sesiape yg x tau tunas manje tu ape, tunas manje adelah sebuah pasaraye yg agk popular di Pahang....tu le tmpt aku mmbeli harte kejadah aku mase aku dok sekolah asrama kat Pekan dulu....mmg susah nk jmpe Jusco ke, Giant ke, Kipmart ke kt tmpat2 hulu cmnie....ini pon dah lebih dr cukup....
aku pon membeli la jajan (a.k.a mknn ringan) utk dimakan beramai-ramai....(utk aku jugak sebenarnye)...ank sdare aku nih mmg x brenti mengunyah mcm aku....smpai kene sorokkn x bg dia nmpak..nnt mak dia takut dia muntah mkn byk sgt....

well, sempena raye nie...aku dah ade baju kurung raye...warna? putih pink...warne febret aku...
kasut raye?? complete....
tudung? sudah ade....
am i missing sumthing? xde kot? kalau ade...biarkan....
and i got new perfume from kak ipar aku, Kak Amani....
aku suke bau dia...thankz Kak Amani belikan utk Ain~

well...i hv 2 go now.....
aku nak melepak ngan family aku....bukan selalu dpt balik rumah...
biase lah...lepak same2 minum air panas kat luar rumah....
hujan renyai2 yg sejuk nie mmg sedap nk bersantai ngan minum nescafe..
mesty sume cerite keluar nnt...aku ni pendengar je..mls nk campor hal2 org dewasa...
amek tau sikit2 je lah.....





No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa