Saturday, January 4

Amsdex. The new war begin.

Assalammualaikum. 
Ikut korang lah nak jawab ke tak. 

4 Januari 2014. Sudah pun tahun baru. Ape azam aku? Tiada. Sebab azam tahun lepas pun tak habis. Sambil berceloteh ni aku layan lagu nie.


Pocketful of Sunshine - Natasha Bedingfield

      Hari ini aku tak buat ape-ape. Al-maklum semalam dah berjalan sakan mengabehkan duit. Konon niat hari ni nak memerap je lah. Lepas tu konon nak diet. Hampeh sesangat. Seharian aku pun dah tak ingat aku buat ape. Yang penting benda-benda sengal la. Seperti melayan wassap geng-geng aku. Tips nak kurus. Selalu tau mintak tips kurus tapi tak menjadi. Then, Dira pening pulak nak pilih baju perantin untuk sanding belah lelaki (Keon) di Kedah. Naik kusut aku ngan kwn-kwn memilihkan baju utk dia. Hahaha. Dah selamat pun dia pilih. Nantikan kemunculan beliau.

     Selepas itu aku bajet nak pegi beli bubur makcik K9 yang feymes suatu masa dulu kan. HarOoom. Siot. Aku semangat pegi K9, siap pakai cardigan baru beli. Last-last tak ado pon. Nadia cakap ade jual. Tapi secara positif, aku assume makcik tu tak meniaga ari ni. Haih. Malang sikit lah. Lepas tu aku beli ikan goreng dua ekor. Amboih! Enam hengget. RM6 ok. Adoi. Bayar je lah. Dah amek pun. Pastu aku nak balik kolej. Kecewa ni tak ade bubur tu. Dah nak sampai KDSE, aku si minah gedik meroyan ini tetibe nak makan keropok. Mane lagi, kena la ke Taman U. Patah balik. Nampak tak buat dua tiga kerja. Tak plan memang mcm ni la musibah dia. So pegi Taman U. Eh, kekonon nak keropok lekor kan aku cakap tadi. Harooom. Cempedak goreng, Keropok Lekor, Pisang Goreng. Berhengget-hengget. Tak diet dah lah kan. Ke laut lah program konon diet.

      Bile dah sampai bilik, pale otak ni psiko lagi. Jam dah pukul 7pm. Ermm. Aku solat Maghrib, terus siap-siap dgn tak mandi, keluar pegi Jusco. Cari parking cam hampeh sgt. Ramai betul orang. Tujuan hanya satu. Kasut sukan. Hahahaha! Kelas kau nyah. Pegi aim kat Bata dulu. Ouh. Nice kasutnye. Tapi semua RM60+. Ala bajet aku RM50 je. Aku takde duit lagi. Hutang Syaza pun tak berbayar lagi. Nasib baik Syaza tak berkira. Elaun aku tu, aish, malas la cerita. Stress. Hahaha. Ade satu kasut tu offer. Rm40 je. Jenama Power la kan. Tapi, tu bukan kasut sukan. Tu kasut jalan. Hadoi la. Oke. Naik Jusco lak.

      Sampai kat bahagian sukan Jusco, nampak dah 50% 70% terpampang. Hah. Macam best je. Ushar ushar. Ade jenama Admiral, Axel, Amsdex. Yang macam boleh layan harga dia Axel ngan Admiral. Ade yang RM50 dan RM60. Dah aim dah. Kena beli kali ni. Tapi, tetibe nampak Amsdex buat offer. Wow. 70%. Dari RM200+. Hahaha. Caer. Test pakai. Sedapnye la hai. Dalam dia. Smooth sangat. Kasut pun ringan. Try Axel yang RM60 tu, emm, keras sikit. Nampak la harga RM200 ngan RM60 mcm mane. So, nekad. Melabur lebih sikit, beli yang Amsdex. Kaler pink hitam. Haha. Malas la nak tayang kasut baru. Nanti - nanti aku update bila dah berjaya pakai bawak jogging. So bayarlah RM65.70. Terus balik. Takmau terpengaruh dengan anasir nafsu yang bermaharajalela. Berjaya! The End.

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa