Tuesday, February 14

Me..gO tO Kuantan.. with.... ^_^

nak update pasal ape yea? nOt much.
sebab life aku membosankan. xde melancong mcm kawan2 aku pegi Beijing, China. xde pegi bercuti kat hutan2. xde pegi Bandung, Indon. x pegi Jepun jugak. xde duit! lagi2 duit mak ayah aku dah kena tipu pulak ngan org tua keparat yg tak guna tu. damn shit kalau ingat! oke2. sile sabar ye.

cume aku ada pegi Kuantan seminggu yg lepas. dengan Shitah, my bestfren bile aku bosan kat rumah ni. Akmal (si saiko yg pelik) merangkap bestfren di kejiranan aku. dah encik Wahyu (dia ni spesel kepada Shitah)[main spOnsor] yg sudi menumpangkan kereta bau kedainye itu ke Kuantan.

pagi2 buta aku dah bangun. bersiap. mandi sarapan semua. dengan penuh semangat untuk merOnggeng walaweyh! bape lame dok umah x kuar2. ase cm tikos mondok yg x bertamadun lah taw!

sampai kat Kuantan. teros pegi CM. ape name pon tatau, x amik tau!. bOoking wayang. tgk cite ape? The Chronicles. <-- cite ni Akmal emarl la yg pilih! nase bek lah sedap. kalau tak mmg aku cencang giler ni lah.

lepas tu jalan2. fulamak! mmg mahsyuk. lapar. makan KFC. sembahyang jamak. lebih 90km weyh. paling x boleh belah. sian la kat si saiko. dia dpt ayam KFC dedua drumstick. kecik pulak tuh! pergh! kesian ko Akmal. diet free la ko hari tuh. mmg muke dia x puas hati sgt. x abes komplen ayam kecik. Shitah la yg pilih. hahaha. sambil makan ngumpat pulak org sekeliling. ade pulak org meja seblah tertinggal kunci kereta. lantak kau lah kan. bukan kereta aku pon. tah sape2 bukan aku kenal.

lepas tu jumpe satu cincin tuh. semart nak mampos! pergh. cincin kapel sbenanye. tp pedulik hape. aku bukan ade specia bOyfie. aku nk beli 1 (takkan aku nk hangkut yg jantan tu punye cincin kan, buat ape!) tapi harge rm30 lbh kan. mahal le plak. aku ase standart harge ko tu mcm rm20 lbh suda. so x beli. saving! hahaha.

lepas tu jumpe pulak satu loket tuh. unik gila! walaweyh. jatuh hati teros. tapi harge? rm40. phuii la ko. mahal gila. bole beli silver lah. teros tahan nafsu. tamao aku beli lah. membazir. aku suke yg cantik dan MURAH! hahahaha. kau hengat murah x bole bergaye ke?..demm..ko salah la beb..

jalan2 punye jalan.siap si Akmal ngan Wahyu nk terkencing terberaklah. diorg pun pening layan aku. ke sana sini cm budak hilang mak. sambil tunggu wayang kul 2 suku. jalan la lagi. ade tarian singa tp x sempat tgk. mase tu wayang dah start. kempunan lah kitorg ni.

dah tengok cite tu. duduk x macam kapel lak kan. double date gitu. olok olok je la. xde la pulak aku ngn Akmal kan. marah ler scandel beliau nnt. mamat ni x padan dengan saiko. ramai seyh peminat. patah tumbuh hilang ganti baru! yg Shitah ngn Wahyu tu. ntah lah. macam ye je? wahakakaka. xtau. kena tanye mereka sendiri. no Offence. tetibe jek nk offence2 kebende aku ni lah.

paling x bole blah. akmal ngan wahyu pakai baju ungu. cume ungu baju akmal. aih~ terang sikit. lepas tu kapel yg duduk seblah aku ngan akmal pulak! pakai sepasang yg berkaler UNGU jugak. sumpah lawak gila! hahaha. kitorg asek gelakkan dia je. sampai sepanjang hari tu aku dan Shitah rase anti ngan kaler Purple. haih!

lepas tu g Megamall. buat ape? ntah. jalan2. makan mCD for dinner. indah hari tu melantak fast food je lah. lunch KFC. dinner mcD. macam ORANG BERADA (hutak ko lah). padehal sengkek jugak. tp demi perot dan cacing2 didalamnye. maka, 1 set ayam goreng disumbat ke dlm perut buncit.

lazat weyh. gian lame x jumpe fast fOod. nampaknye Akmal puas hati sebab bertemu ayam goreng diidamkan. sbb kat CM xde mcD. mula2 mmg plan nak makan mcD lah konon. tercapai jugak hasrat aku. sikit punyelah kenyang. hahaha. puas hati!

lepas tu menuju pulang dengan gumbira. dalam kereta. start semua perjalanan pergi dan balik. aku ngan Akmal duduk belakang. pergh! macam hangin lah. dia betul2 x puas hati ngan handbag aku. Akmal, ko nk tuka jantina ehk? wahkakakaka! ape2 pun kitorg memang suke bergaduh. cari pasal. itu hobi kami. bantal pon boleh jd masalah kitorg. Wahyu, lain kali sediakan 2 bantal kat bahagian belakang eh.

balik tu pulak. Oh dem. mase Wahyu turunkan aku kat depan rumah. ade kereta hon kat belakang. memule aku cm nk emo sikit. sekali tengok. eh, Pak Cik Mahmod! ape bikin? dia nk masok parking dlm rumah aku. dan lagi 2 kereta di belakangnye. OMG.

masok dalam rumah. eh, ade Pak Cik Nordin! ramainyeee~~~ aku dah la penat!!! nak tido awal!! dengan tak tuka baju terus salam semua. masuk dapur. dan jadi bibik. okeh. dah biasa pun. ^_^ (bajet lah). penat seyh. kemas2 tolong mak aku semua. memang lepak gila. kebetulan cuti tu abg aku pun balik jugak. Along aku dan family semua ada. penoh rumah tu. beratur 6 bijik kereta. aku mase tu dah rase nk membuta. tak tahan betol. tapi takpe lah. bukan selalu ramai2 mcm tu. best! mak ayah aku memang suke org dtg rumah. hihi~ cuma penat sikit je lah. tp seronok tau.

diorg balik je. mmg teros aku tumbang. sempat gak online. sempaaatt!! esoknye. mmg lambat lah bangun. gila2 punye lambat. konon penat gila. perasan betol!

maka itulah stOry aku. Trip tO Kuantan! nothing yg best cume ianya dah cukup perfek buat aku! simple tapi enjOy. thankz tau Akmal, Shitah, Wahyu. korang menghiburkan aku. penat gelak hari tu. dan korg rajin lak layan aku kesana situ. walopon kne bebel jugaklah. ade aku kesah? muahahaha. syg kOrg deep2! korg muncul di saat aku kebosanan weyh. terharu sgt.

dan semalam aku drive lah kereta ayah aku lagi. teman mak aku beli barang. yeah! im improve so well!! no more enjin mampos. pandai imbang clush. dah biasa sikit. mnde ni memang kena praktislah. kalau tak. lembap jugak lah. hahaha. parking kete pon dah oke tapi x perfeklah~

esok nak gi KL. pahi2 dah kena bangun. nk teman ayah aku berubat. melawat cucu pakcik aku yg pertama.musti dia gumbira gila la. dapat jadi atuk! bole pahamlah seronok cmne tuh. da lame tunggu kan. seb bek ayah aku da lame jadi atuk. cucu ayh aku panggil atuk diarg "tok ayah" hahaha. comel. ayah aku sangat penyabar sebab tekak cucu dia boleh buat pecah gegendang telinga. HAHAHAHA!

oke. bosan da nak taip. nk lagi korang taiplah sendiri. babai uollls!

Asslammualaikum.

No comments:

Post a Comment

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa