Monday, December 13

Lyfe study kat U same ke mcm dlm mOvie?? _**








HUJAN YANG TURUN BERSAMA AIRMATA.......

ecececeyh....
aku maO joget2 skali.

aku sekarang bergelar seniOr...
layak kah?

aku perlu peduli ke layak ke x?
memang aku terpaksa pOn..
bukan aku bOle jadi juniOr selamenyer...

kOrg taw x...
dulu aku tgk citer :: kuch2 hOta hai, kuliah cinta, cinta fotokopi...

aku rase : Hidup kat U memng sangat2 serOnOk dengan chenta..

chettt!!!! menipu je!!!!
aku x jumpe sekelumit chenta pOn kat U...
[sebenarnye aku memang x laku]

biler tgk kuliah cinta tu, aku rase x sabar sangat nak masOk U...
x sabar sangat nak jadi juniOr, nk kenal seniOr, nk jadi seniOr...
bile dah jadi???
nO feel! sume seniOr skema.. juniOr2 pOn x mcm dlm cite..hOt2..
urrghh....angan2 aku dah hancOr sejak masOk tahun 1 dulu..

biler tgk cinta fotokopi...?
aku cam nak sangat duduk kat tempat mcm dlm citer tu...
at last, aku masOk PASUM..duk la kOlej yg dalam cite tu...
(laen pulak bayangan aku)
tapi masa dOk PASUM besh sgt...
manusia ramai hensem2...stylO2..

enjOy gila...walaupun kwn2 aku bukan jenis bising2..
tp aku bebas...dan aku bOle jadi lebih bebas a.k.a culture shock..

duk kat UTM ni..
kawan2 je la yg besh..
chenta?? haram~
study?? haram~

mase aku tingkatan 3 dulu...
aku ade satu impian...
Study kat Oversea..ke Jepun..
aku nak beli baju sejuk yg tebal2 dan bulu2..
aku nk beli sarung tangan dan mcm2 lagi ..
nk jadi mcm dlm filem..
aku agk berusaha la untuk buat jadi kenyataan..

finally, aku dapat tawaran JPA buat diploma kat Jepun.
susah payah aku hantar resume, pegi interview pepagi buta..baru dapat tawaran tu...
but...
after consider mcm2..
aih~ aku terpaksa reject..
sedih kan...?

tapi impian aku x semestinya belum tercapai ahn..
aku ade mase lagi selagi aku masih hidup ni..
x semesti nye tu je satu2 nye peluang aku..
maybe bile hati aku terbukak nk wat master, phD kat Oversea?
dan ade peluang yg cerah...
yg lagi terjamin??

itulah... masa ni terlalu panjang selagi Tuhan bagi kita peluang untuk hidup..
jadi..aku pOn menyambung di UTM...
Ok what??! Alhamdulillah...
kat UTM ni pOn pOinter aku x terjaga..
bayang la kalO aku terima dulu gi Jepun??
hell No.

cerita aku masih panjang jika diizinkan Tuhan...

~adiOoos~

5 comments:

  1. wah ain..ehheehhe...amboi2...kuliah cinta bhai..hahah..kuch2 ho taik ade la kat utm tu..ehehheh

    ReplyDelete
  2. sazamOn : hahaha..sian aku ahn...bosan ah jadi songsang..nk stret lak...agaggaga~

    niesa : wwwwuu..kan3!!! walopon ase kuliah pack tapi enjoy gila...hadeh ah~

    ReplyDelete
  3. life isnt like in a movie... but we can pretend like one.. hehe~

    ReplyDelete
  4. x kn la life nk betol2 mcm movie? hahah.
    tapi dulu aku gle2 x sbr nk msuk u sebab tgk cte DUNIA BARU. npk best je..... tp cte tu memang betol2 ade kt u aku ni. sume ade prangai mcm tu. haha

    ReplyDelete

kalau korang baik, jangan kutuk aku ::

Follow Me @farahinesa